I'M HOOOME !

publicerad den 2007-07-24 kl 19:54:56 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Heej ! Nu är jag äntligen hemma efter min vistelse på västkusten och i smålands djupa skogar. Fast det känns som att jag har åkt runt i hela södra Sverige. Vilket jag givetvis inte har. Men jag har varit i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Göteborg, Ullared, Växjö, Åseda och Högsby. Och nu är jag hemma i Tyresö igen. Sköönt ! Speciellt efter 5 timmars bilåkande med hela familjen......... Stugan som vi hyrde i Falkenberg var rent utsagt hemsk, tycker jag. Min säng som jag skulle ha sovit i var trasig när jag kom så jag kunde inte sova i den, det var skalbaggar i badrummet, vi var omringade av tyskar plus att instruktionerna till huset (t ex det vi inte fick använda) stod på tyska, det fanns ingen dörr till sovrummet som jag fick sova i tillsammans med mamma och min 2-åriga brorsa så man somnade väldigt sent pga av ljuset och vaknade väldigt tidigt pga ljuset. Jag hatar ljuset. Eller kanske inte. Vi hade i alla fall med att det inte regnade en enda gång på hela veckan vi var där ! Inte ens när vi var på Liseberg faktiskt.
Det var därimot riktigt mysigt i min gudmors sommarstuga utanför Åseda i Småland. Det var där vi var senast och åkte alltså hem därifrån idag. Jag har faktiskt redan packat upp ! Det är helt otroligt. Det brukar dröja minst en vecka innan jag packar upp väskan. Men nu är det ju så att jag ska till Italien om mindre än två veckor, 5/8 ! Jag måste ju ha kläder rena tills dess. Dessutom måste jag hitta den där packingslistan vi fick för flera månader sen.. Det lär bli ett problem. Hehe.. 
Snart börjar Allsång på Skansen. Undra om det är värt att titta på. Sitta nog hellre och läser HARRY POTTER SOM JAG KÖPTE I LÖRDAGS ! ! ! Jag vet att jag är lite av en Harry Potter- nörd, men va fan. Det är ju spännande ju ! Det är ju bara ett plus att den är på engelska också. Jag tror jag har kommit till sidan 204 eller något på tre dagar (jag läste inte i lördags), men det är 607 sidor. Tur att boken är så pass tjock så det tar några dagar i alla fall. Fast jag har en känsla av att Mirre har kommit minst hälften om hon inte redan har läst ut boken. Hon läser mycket mer och snabbare än mig. See you later !

//Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback