Hemma

publicerad den 2009-04-16 kl 14:42:26 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Jag var tvungen att åka hem från skolan för min dumma huvudvärk. Det kändes även som att jag hade feber, men det vet jag inte nu i efterhand för jag fick en Ipren av Fille. Så om jag hade feber så har den gått ner nu i alla fall.

Jag är orolig för min mamma. Hon har varit sjuk i fem dagar nu, och idag var hon hos doktorn. Det visade sig att hon har njurbäcksinflammation eller vad det hette. Det är typ urinvägsinfektion som har gått upp till njurarna och det är tydligen allvarligt. Hon fick medicin, den skulle hjälpa efter en tablett. Om den inte gjorde det så sa doktorn att hon var tvungen att ringa efter en ambulans. Jag är jätterädd för att det ska hända, för som det är nu så har den inte hjälpt. Det värsta är att man inte kan göra någonting för att hjälpa. Jag menar, när nån är sjuk i vanliga fall, kanske förkyld eller huvudvärk eller något, så kan man ändå hjälpa till genom att kanske baka något gott, göra te eller bara komma med filtar. Göra något för att det ska bli lite bättre för personen. Nu går det inte att göra någonting, för hon äter ingenting, dricker bara saft och svettas så mycket så att hon absolut inte vill ha filtar på sig. Jag känner mig så hjälplös..

Förutom allt det här så är även min bror sjuk, så pappa ska komma hem om 20 min för att ta honom till doktorn också. Han ska göra en halsodling för han har haft ont i halsen jättelänge. Och så sitter jag här och klagar för att jag har ont i huvudet och lite feber. Patetiskt.

Jag vill också sända en tanke till min vän Julia, jag finns alltid här för dig. <3

Med hopp om att kunna gå till skolan imorgon igen, see you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback