Terminsuppspel

publicerad den 2009-04-28 kl 17:06:12 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Idag var det dags för terminsuppspel. Som man kanske fattar så äger det rum en gång per termin och i 1:an så spelar/sjunger man inför de andra i klassen som har samma huvudinstrument som en själv. Jag t ex som sjunnger skulle sjunga en låt inför alla andra sångare i klassen, plus sånglärarna. Det kan vara ganska så skrämmande. Man får dessutom kommentarer efteråt, både bra och dåliga saker. Jag kom till i skolan imorse med inställningen att jag inte skulle sjunga sticket på låten som jag hade valt att sjunga. Egentligen hade jag valt en annan låt, men min röst har inte precis varit på topp så jag tog en lättare istället. Av någon konstig anledning som jag inte vet så hamnade jag sist så jag fick vänta ända till kvart i tolv, vi började halv nio. Då säger min sånglärare att hon tycker att jag borde testa att sjunga sticket ändå, vilket jag gör. Jag körde hela låten, rakt igenom, och det blev lite för högt på sticket men jag är nöjd ändå! Jag fick jättemånga bra kommentarer efteråt, man blir så glad då! Dessutom måste jag jobba på att inte parera mikrofonen lika mycket som jag gör idag. Jag vet inte varför, men jag vrider alltid huvudet åt höger när jag sjunger höga toner, även när jag inte har mikrofon! Det är verkligen något jag måste jobba bort. Att dessutom byta "pose", att inte stå på samma sätt hela tiden, måste jag också fixa till. Men gladast blev jag nog ändå när min lärare i ljudteknik (han är sånglärare också), som inte sa något till någon annan, sa att det var jättebra och att jag var supermusikalisk. Så jag är fullkomligt nöjd med mitt terminsuppspel! :)

Det är ingen kör idag för våran körledare är tydligen sjuk. Jag fattade inte riktigt vad det var för något, något om att hon inte ens kunde sitta. :S Jag förstod inte riktigt. Men då kan jag i och för sig gå och lägga mig tidigt ikväll. Jag skulle verkligen behöva sova för jag vaknar med mörka ringar runt ögonen varenda morgon nu i pollentider.

På tal om pollen så har jag ingen aning om hur det ska gå på idrotten imorgon. Vi ska springa ute, och alla som gick i min förra klass vet att jag inte kan springa ute utan att få astmaanfall. Grejen med min konstiga astma är att när jag är inne och springer så brukar det funka hela okej, trots min ansträngningsastma. När man sedan ska bege sig ut, ungefär precis när det kommer pollen, så har jag liksom två saker, både pollenallergi och ansträngningsastma, och då brukar inte funka. Min idrottslärare vet inte om det, men han lär ju få veta det imorgon i alla fall.

Det som är så skönt med den här veckan är att det är bara imorgon som är en vanlig dag kvar! På onsdag har vi bara ensemble och naturkunskap på morgonen, sen repa med kören, vidare med 3:ornas mösspåtagning, sång från Kör A (vi alltså) och rektorns tal. Efter det slutar vi! Det känns så himla härligt! :D

Nu ska nog ta och sätta mig med min lillebror och titta på Harry Potter och De Vises Sten.

VÅRPUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback