Valborg och treornas mösspåtagning

publicerad den 2009-04-30 kl 16:45:14 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Idag var det dags för treornas mösspåtagning. Det är ju faktiskt bara två år kvar till det är jag och min klass som står där med mössorna i högsta hugg. Dock känns det väldigt långt borta.

Mösspåtagningen var i parken som ligger väldigt nära skolan. Kör A, d v s alla musikettor och musiktvåor, sjöng tre vårsånger, som inte precis är mina favoriter. Jag får verkligen inte in texterna! Hemskt är det..

Efter mösspåtagningen, klockan var väl kvart över tolv eller något, så slutade vi. Då drog dom flesta från klassen iväg för att äta lunch. Vi kunde dock inte enas så jag, Jonis, Santi, Fredrik & Jacob åkte till Medis och åt pizzabuffé på Pizza Hut medans resten drog till någon asiatisk buffé. Jag hade lite bråttom för att hinna till Antons dagis innan mellanmålet (vilket jag inte hann ändå) men jag tror att jag drog därifrån halv två eller nåt.

När jag var på väg hem från affären där jag & Anton hade köpt glass så träffade vi en av Antons dagiskompisar och hans mamma. Mamman tror då att jag är Antons mamma och börjar fråga om jag har fått hennes mejl om att hennes barn inte kan komma på Antons kalas på söndag. Jag blev så paralyserad och visste inte alls vad jag skulle säga och sa då bara "ja...". Mamman tror alltså fortfarande att jag är Antons mamma. Nu i efterhand fattar jag inte varför jag inte bara sa lite snabbt att jag inte är Antons mamma utan bara hans syster. Dum är man ibland. Eller ofta i mitt fall. 

<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback