Lucia

publicerad den 2009-12-13 kl 11:12:10 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (1)

Jag kan inte ens säga godmorgon, för jag har varit uppe i 4 timmar! Jag älskar traditioner, och för mig så går det inte att bryta en tradition. Om man bryter en tradition så känns det inte som vanligt. Därför gick jag såklart upp kl 7 för att titta på luciatåget på SVT! När jag väl hade satt mig i vardagsrummet och saaaaankta luciiiiiaaaaa hördes vaknade även mamma och pappa och gjorde mig sällskap. Så himla mysigt var det! Det var ju såklart fortfarande mörkt ute. Snön som kom igår har dock försvunnit... Men det ska bli kallt igen på tisdag och då ska det även snöa! Men jag blev verkligen överlycklig när jag kom ut i köket igår och såg att det snöade jättemycket! Det var helt vitt ute! Efter middagen gick jag, mamma, pappa & Anton ut och hade snöbollskrig, haha! Det är verkligen lycka! Sen kom även Simon ut, men då gick jag in för att inte riskera att få en snöboll rakt i ansiktet eller innanför jackan. Han kan vara ganska brutal, haha.

Idag hade jag tänkt att städa lite, för att få lite mer julstämning. Men jag gör det förstås med julmusik i bakgrunden! Just nu är det Brian McKnights skiva I'll Be Home For Christmas. Finns ingen bättre än Brian. Sen ska vi iväg och fika hos mammas väninna, som flyttade i höstas, på advents-/luciafika.

PUSS

Kommentarer
Postat av: emma
hejsan carolina andersson! jag tittade oxå på lucia saken på tv idag :D Vad säger du om att besöka mig och titta på julfilm nån dag lr gå på bio lr nått annat haha! puss!
2009-12-13 @ 23:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback