1 januari

publicerad den 2009-01-02 kl 00:23:47 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hej!
Jag kom på att jag borde skriva någon form av sammanfattning av året som har gått. 2008 var ett bra år! Det hände väldigt mycket på kort tid, både bra och dåliga saker. I januari började sista terminen i nian och jag hade panik inför gymnasievalet. I februari valde jag, men jag valde fel så jag ändrade i april. Våren gick jättefort, den bara försvann! Helt plötsligt var det dags för skolavslutning och bal. Jag sjöng Love song - Sara Bareilles men min röst var så dålig efter alla intagningsprov så att jag inte ens kunde avsluta låten. Pianisten fick improvisera ihop ett snyggt litet slut. Balen var inte alls som jag trodde, men det bästa var helt klart bilresan dit med limousinen. Det kommer jag aldrig glömma. Första och sista gången det åker en limousin på min gata. Dagen efter kommer jag ihåg att jag kände mig märkligt tom, ungefär; is this it?
Under sommaren gjorde jag typ ingenting. Jag var iväg till Öland och till Spanien men annars tog jag det lugnt hela sommaren. Jag tror att det var avslutningsdepressionen som satt i. Det där med att avsluta ett kapitel och påbörja ett annat var svårt för mig. Det kändes som att jag var mellan två kapitel och att jag inte hörde hemma någonstans. En jobbig tid, hahah.
Sen kommer vi till augusti när jag började på STEG, Sthlms Estetiska Gymnasium, och mitt liv förändrades drastiskt! Först gick det neråt som in i helvete, men efter två veckor eller så så har det bara blivit bättre. Jag känner i och för sig att det inte har gått så bra med skolarbetet, men på alla andra plan är det bättre än någonsin. Jag har insett att jag aldrig skulle vilja byta tillbaka till Strandskolan. I början kändes det som att jag skulle kunnat gjort vad som helst för att kunna gå på Strand i ett år till med alla gamla kompisar. Men nu känns det verkligen som att det var verkligen dags för en förändring.
Terminen som har gått nu har varit både underbar och hemsk. Underbar för att jag har fått så många helt fantastiska kompisar, men hemsk för att jag har varit så himla stentrött på skolan i allmänhet. Att plugga är det värsta som finns och därför undviker jag bara det. Det har inte varit en så himla bra teknik. Musiklektionerna har å andra sidan varit jätteroliga, det har gått ganska bra för mig i Gehörs- och musiklära! Konserterna har varit jätteroliga. Nu känns det som att man har ganska bra koll på alla andra i klassen också. Jag blev jätteglad när musiklärarna hade valt ut min låt som jag sjöng på en av konserterna till Öppet Hus den 10 januari!
Julen blev lite annorlunda än hur den brukar vara. Vi var hemma hos vänner till familjen och det faktiskt mycket trevligare än att sitta hemma med bara familjen. Jag fick min laptop som jag har tjatat om så länge.
Nu är det jullov och det är såklart jätteskönt, men jag känner ändå att jag inte har något emot att börja skolan igen. Det är en ganska skön känsla, att det liksom inte gör något.
Jag känner också att jag borde umgås lite mer med mina gamla kompisar från Strand, för tillfället träffas vi inte alls. Det är jättetråkigt med tanke på att vi har träffats i stort sett varje dag i olika antal år och nu splittrades alla. Vissa hade jag gått i samma klass som i 10 år! Andra inte lika länge, men faktum kvarstår, vi känner varandra ganska väl och borde träffas. Sen finns det ju vissa som man inte vill träffa också, och vissa som inte vill träffa mig. Jag har exempel på båda. Inga namn nämnda.
Nu ska jag faktiskt avsluta med ett litet nyårslöfte. Jag ska verkligen börja träna. På riktigt. Ni får gärna påminna mig om det, för jag vill verkligen. Jag kommer med största sannolikhet komma med ursäkten "jag har inte tid" men det har jag fasen! Med det sagt ska jag gå och lägga mig och försöka vända tillbaka dygnet. Det kommer bli svårt.

Bästa låten för tillfället: Never think - Rob Pattinson (den blir aldrig dålig)

Ciao,
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback