090711

publicerad den 2009-07-11 kl 17:15:31 i kategorin Hud&Hår&Smink l Kommentera (0)

Hej! Jag tänkte bara tipsa om en ansiktsmask som jag verkligen rekommenderar! Det är dock inget märke på förpackningen vilket är lite skumt. Det är en choklad- och lermask. Den innehåller också sheasmör. Jag köpte min på Kicks så det är säkrast att leta där. Eller fråga bara efter en choklad- och lermask. Det känns ungefär som om man smetar på Nutella i ansiktet! Härligt! Just ansiktsmasker gjorda på lera är utmärkt om man har oren hud. Leran har en kraftigt rengörande verkan och är effektiv mot pormaskar och oren hud. Leran rengör djupt ner i huden och suger upp fett och smuts. Det har därför en mycket uttorkande effekt. Det är därför viktigt att återfukta huden efteråt. Om man har blandad hy (som jag) så kan det vara svårt att veta vilken ansiktsmask man ska använda p g a att man har både torr och fet hy. Jag har mest fet hy, d v s där det är akne. Applicera därför bara ansiktsmasken på områdena som är feta. Annars kommer dom områdena som redan innan var torra bli ännu torrare, och det är ju inte så bra.

Ett annats tips som inte bara har med ansiktsmasker att göra är att låta det ta tid. Inget händer om du bara gör en ansiktsmask en gång och aldrig mer. Eller några gånger om året. Försök lägga en ansiktsmask i veckan! Ett förslag är att du varvar hemmagjorda masker med köpta. Ansiktsmasker baserade på lera är inget som jag gör hemma utan köper. Men hemmagjorda ansiktsmasker kan fungera minst lika bra på köpta!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback