090603

publicerad den 2009-06-03 kl 17:10:35 i kategorin Läsvärt l Kommentera (0)

I'm home. Efter en inte så lång skoldag som jag inte gjorde något vettigt på så är jag hemma igen. GeMu-lektionen bestod av att lyssna på varandras favoritlåtar. Det är ganska mycket musikfascism bland oss elever och det vill såklart lärarna motverka. Därför hade vi ett långt snack innan om hur viktig musiken är för varenda en som går musik, och även för andra också såklart, att den ligger så nära hjärtat så om någon klankar ner på musiken man lyssnar på så blir det som om personen skulle klanka ner på just dig. Jag tror att alla egentligen är överrens om att man inte kan säga att musik är bra eller dålig, men många glömmer det ibland. Musik handlar om personliga associationer. Musik är personligt. Du får därför inte säga till någon som spelar upp sin favoritmusik att den är dålig. Du kan sabba hela den personens självförtroende. Det här kan verka larvigt, men jag vet precis hur det känns att bli hånad för musiken man lyssnar på. Om du någonsin gör så i min närvaro som sjunker du i mina ögon.

Jag spelade upp Young Love - Gavin Degraw. Det är inte min favoritlåt egentligen, men jag lyssnar väldigt mycket på den just nu.

Efter det hade vi i alla fall idrott. Ingen trodde att vi skulle ha det idag (vet inte varför egentligen), men det hade vi. Jag skulle i vilket fall som helst inte vara med men jag gick ett varv runt Trekanten ändå med Eddie och Fille. Jag fick därför min första aktiva närvaro på säkert 2 månader! Wohoo!

Efter lunchen hade vi svenska då vi satt och berättade minnen från vårat första år på STEG (Sthlms Estetiska Gymnasium). Otroligt roligt! Det var mycket som jag hade glömt men som andra kom ihåg och då blev det på något sätt levande igen.

Sen hade vi engelska, men det var bara i några minuter för att säga hej då typ. Vi fick tillbaka lite gamla arbeten som jag kastade på en gång. Usch säger jag bara om det. Ingen Inså hade jag idag så jag slutade vid 14! Jag åkte via centrum hem och gick till mammas jobb ett tag. Sedan åkte jag bil med henne hem.

Nu ska jag läsa en bok med min lillebror. Han är underbar!

PUSS"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback