090623

publicerad den 2009-06-23 kl 15:40:00 i kategorin Mat&Bak l Kommentera (0)

Pillan har planterat en dum idé i min hjärna. Hon ringde när jag & Josse låg ute och solade och frågade om jag inte kunde följa med på en utlandsresa, alltså sista minuten. Först skrattade jag bara åt henne och förklarade att jag är pank som ett löv. Sen började jag tänka. Min bror har faktiskt fått åka till både Malta & Cypern i år och han ska även till Göteborg med fotbollslaget för att spela Gothia Cup. Skulle inte jag kunna få åka utomlands för några tusen då? Det kostar bara 2499 kr för 1v i Turkiet eller Tunisien. Men sen kom jag på att spelar ingen roll om Simon får göra alla dom där sakerna. Det är redan betalat och vi har inga mer pengar. Så, så var det med den saken. Synd, för det hade varit himla roligt att dra iväg typ på fredag och bara sola & bada i en vecka. Jag kommer nog fortfarande försöka diskutera det med mamma, men jag är helt säker på att det inte kommer funka.

Nu har Josse gått hem förresten. Jag orkade inte gå med henne för att sedan gå tillbaka. Mamma får köpa krydda istället. Jag gjorde en smoothie förut också! Receptet nedan.

- Vaniljyoghurt
- Frysta hallon
- Banan
- Isbitar

Blanda allt i en mixer så att isbitarna går sönder, eller använd mixerstav. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback