Samhällskunskap utan plugg

publicerad den 2009-03-30 kl 21:33:13 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Jag har inte skrivit en enda mening sedan igårkväll. Jag kommer inte ens kunna gå på Mirres föreställningsgrejs i Skärholmen imorgon för att jag inte får någonting gjort. Nu satt jag i och för sig med matten som jag inte gjorde färdigt men kom en bit på i alla fall. Synd att den är tills imorgon..
Men allvarligt, när det gäller samhällskunskapen ligger jag riktigt risigt till. Jag kan inte koncentrera mig alls utan sitter bara och gör annat. T ex bestämmer vilken låt jag ska sjunga på konserten senare i vår. Dock så kan jag inte bestämma mig i just den frågan.
Jag avundas min lillebror så himla mycket som bara behöver vara på dagis hela dagarna och när han kommer hem så är han bara hemma. Han har inte massa saker han måste göra hemma för att kunna gå till dagis dagen efter. Snacka om ångestfri tillvaro. Han kan gå och lägga sig när han vill utan att behöva oroa sig över att han egentligen borde plugga istället för att sova.
Jag är så fruktansvärt trött nu så jag skulle kunna somna när som helst. Fan vad jag hatar mitt liv just nu. Nej, det gör jag inte, men jag hatar samhällskunskapen i alla fall. Och naturkunskapen som ska lämnas in efter lovet. Dock så ska vi få en ny lärare i naturkunskap för våran nuvarande har tydligen fått ett annat jobb som han var tvungen att byta till direkt. Därför känns det extra onödigt att sitta med en uppsats hela påsklovet när läraren som gav oss uppgiften inte ens jobbar kvar på skolan tillräckligt länge för att kunna ta emot den. Piss alltså.
Men nu, istället för att sitta här och klaga så måste jag faktiskt få lite skrivet på min samhällsuppsats, annars kommer jag inte kunna sova i natt. Eller det kommer jag visst det. Men jag kan ju alltid intala mig att jag inte kommer det.

Puss på er!
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback