090517

publicerad den 2009-05-17 kl 22:25:09 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Plugg, plugg, plugg.

Hmm.. Jag fick ett av mina sammanbrott igen. Det var dock inte alls i samma utsträckning som det jag hade tidigare i veckan. Jag fick panik för att jag kände att jag hade för mycket och att jag inte skulle hinna. Nu känns det bättre efter att ha suttit med pappa i 1 timme och gått igenom allt om EU flera gånger. Jag kunde liksom inte fokusera på en sak, men när pappa bestämde att jag skulle börja med EU så var det lättare. Han sa att talet kan jag hålla på med hur länge som helst så det är ingen mening att börja med det. Det hade han alldeles rätt i, för nu när jag känner att EU är mera greppbart så kan jag koncentrera mig på talet på ett helt annat sätt.

Förresten, jag läste uppgiften och upptäckte att ämnet "Min lillebror" inte alls funkade. Man ska göra ett muntligt anförande som är insiktsfullt och engagerande där man presenterar ett ämne och resonerar kring det. Då funkade inte "Min lillebror" så bra. Jag som hade skrivit ett helt tal. Nu fick jag alltså byta ämne och jag valde "Tro". Det är ändå något som jag vet mycket om och kan babbla om om jag får hjärnsläpp.

Back to my speech!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback