090520

publicerad den 2009-05-20 kl 08:31:23 i kategorin Mat&Bak l Kommentera (0)

Hahah, klockan är 8.25 och jag har redan hunnit skriva 3 blogginlägg! Jag är så patetisk! Snacka om att inte ha något liv.. Men i alla fall. Jag tänkte bjuda på ett underbart recept på kladdkaka! Finns tyvärr ingen bild, jag har fått det av en väns vän. Skrivet på ett kaffefilter. Hahaha... "Vad som helst kan dölja sig i ett kaffefilter......"

- 100 g smör
- 2 ägg
- 1½ dl mjöl
- 3 dl socker
- 2 tsk vaniljsocker
- 1 kryddmått salt
- 4 msk kakao

Sätt ugnen på 150 grader. Smält smöret på låg värme i en kastrull. Tjoffa ihop alla ingredienser till en smet i en bunke. Smöra formen eller använd bakplåtspapper. Mumsa i dig smeten som blev över samtidigt som kakan gräddas i 35 min (40 min om alla ingredienser är eko) i mitten av ugnen. Låt stå i kylskåpet över natten. Pudra sedan med florsocker och ät kakan till frukost. 

Där var receptet! Det är som sagt en väns vän som har skrivit det, jag skrev verkligen bara av det han hade skrivit. Hoppas det smakar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback