Dålig karaktär

publicerad den 2009-05-09 kl 16:21:27 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Jag måste vara den sämsta i hela världen på att göra det jag har sagt att jag ska göra. Det var ca 3 timmar sedan jag skrev det förra inlägget om att jag skulle skriva talet, och jag har inte ens öppnat Word. Dock så har jag legat i sängen med datan i knät hela tiden. Så det är inte så att jag har spenderat tiden på något annat bra, utan jag har suttit inne på hm.com, lindex.com, monkigirl.com, veromoda.se osv. och fönstershoppat. Fönstershoppat på nätet! Hur patetiskt är inte det?!

Jag har dock ett ämne som mitt tal ska handla om. Orättvisor. Jag hatar orättvisor och rättvisa är något som jag verkligen brinner för. Livet är dock inte rättvist, och det är pissigt. Anledningen till att jag väljer ett ämne som ändå är så pass samhällsinriktat som det här är är att jag ska prata om det i 5 min. Man kan inte stå i 5 min och prata om att msn älskar sina vänner. Det blir så oseriöst på något sätt. Därför tycker jag att orättvisor var ett ganska bra ämne att ta. Men jag vet inte vad jag ska ta upp. Alltså, man kan inte stå och prata om orättvisor i allmänhet, man måste ha exempel. Annars blir det så svårt att ta till sig. Fast det viktigaste är nog att få till en bra inledning och avslutning. Det där emellan kan man ganska lätt få ihop. Jag måste dessutom fixa till manuskort för man kan inte stå där framme med blocket, det ser för oproffsigt ut. Fast å andra sidan ser man ut som en programledare om man står med manuskort.. Hmm.. Tål att tänkas på.

Jag är så shoppingsugen så jag tror att jag dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback