Doktor Glas

publicerad den 2009-05-08 kl 15:35:56 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Nejmen hejsan. Jag har ett litet blåmärke på pekfingret efter sticket som dom gjorde i onsdags när dom tog blodprov. Det är faktiskt ömt och gör ont. Jag måste vara otroligt känslig.

Idag har jag faktiskt duschat. Det kan faktiskt vara svårt att göra det när man är hemma och är sjuk, för man tänker något i stil med; vad spelar det för roll när jag bara ligger i sängen? Men det spelar faktiskt roll! Även fast jag fortfarande har 38,2 graders feber så känner jag mig piggare när jag har duschat. Eftersom att jag dessutom hade obegränsat med tid så hade jag inpackning i håret i 15 min, vilket jag annars aldrig hinner med. Och det där schampot som jag berättade om förut, det som luktade yoghurt och som jag inte alls gillade, har faktiskt visat sig vara jättebra för mitt hår! Det blir inte lika lent och "silkigt", och det är definitivt framgång för mig! Det är nog tvärtemot vad andra strävar efter, men mitt hår är så lent och silkigt så det går inte att göra någonting med det alls. Det bara hänger. Riktigt trist faktiskt.

Jag har också försökt att läsa Doktor Glas av Hjalmar Söderberg idag. Den ska vara utläst på onsdag, och jag har bara 30 sidor kvar. Jag vill verkligen läsa ut den då att jag kan börja läsa sista delen i Diana Gabaldon-serien, men jag kan bara inte! Boken är så fruktansvärt tråkigt, det är i stort sett ingen handling överhuvudtaget, utan bara huvudpersonens tankar. Det är dagboksskrift, och fullkomligt ointressant. Man tycker att jag borde bli sporrad att läsa dom sista 30 sidorna, men det är precis som att bägaren för dagens Doktor Glas-läsande är fylld. Kan inte svenskaläraren välja ut någon intressant bok som man måste läsa? Jag tycker att det är slöseri med tid att sitta och läsa något som man finner otroligt tråkigt, för man tar inte in boken på samma sätt som om man tyckte att den var intressant.

Okej, jag bara svamlar. Jag ska fortsätta titta på Twilight, läsa lite bloggar och vänta på mamma som kommer hem vid middagstid tror jag. Ha en trevligt fredagskväll, för det kommer inte jag ha.

PUSS&KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback