Livet är härligt

publicerad den 2010-02-16 kl 10:12:58 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Varenda gång jag har kollat febern och upptäcker att den ligger på över 39 så säger jag; Livet är härligt.
Jag menar förstås motsatsen. Precis så var det imorse. Jag vaknade, åt frukost, kollade feber och gick och lade mig igen. Livet är härligt.

Som tur är så är mamma & Anton hemma idag också!
Eller, tur och tur, Anton är sjuk. Men det betyder att jag får sällskap. Mamma håller för tillfället på att baka egna semlor. Och då menar jag inte baka i den bemärkelsen "köpa egna bullar och lägga på mandelmassa och grädde" som jag & Josse gör. Nej, nej. Mamma bakar egna semmelbullar! Det är lyx det!

Nu blir det kaffe för mig, även fast jag inte är sugen.
Jag är aldrig sugen på kaffe när jag är riktigt sjuk, men jag dricker det ändå för att inte få ont i huvudet. Smart va?

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback