Paus

publicerad den 2010-02-03 kl 15:45:30 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hejsan svejsan! Nu sitter jag med en kopp kaffe och tar en välförtjänt paus. Jag har sytt hela dagen! Och det är så roligt! Som jag skrev igår så höll jag på med ett litet projekt, som nu är färdigt. Bild får ni inte se än, för jag har redan börjat på ett nytt projekt, och allt kommer bli så fint tillsammans så ni får se då! Men jag kan berätta i alla fall. Det jag började med igår var ett kuddfodral till en 70x25 cm-kudde. Men, inget vanligt kuddfodral som jag sydde höstas. Jag tänkte att jag skulle göra något lite roligare den här gången, så på kortsidorna så är det volang! Och jag har också sytt på ett vitt spetstyg längst ut i kanterna, rester från mina gardiner, haha! Själva kuddtyget är ett gammalt vitt lakan som det var hål i. Återanvändning på högsta nivå! Och det blev jättefint! Jag är supernöjd! Det jag håller på med nu är två kuddfodral till 50x50-kuddar, d v s det vanligaste måttet. Det är samma lakan som den andra kudden, men på dom här ska det bli volanger på hela kudden! Eller på ena sidan rättare sagt. Den sidan som är nedåt, mot täcket om man säger så, behöver ju inte ha någon applikation på sig. Men det är rätt pillrigt att sy volanger! Dock roligt!

Nu ska jag återgå till symaskinen!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback