Gamla mormor, that's me

publicerad den 2010-01-23 kl 17:15:19 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Tjoho! Hur är det med er? Ni får ursäkta min dåliga uppdatering, men jag har inte varit på humör. Febern har varit hög den här veckan så jag har inte varit i skolan alls. I torsdags var jag med familjen på födelsedagsfika hos vänner till familjen för jag fick dåligt samvete bara av att tänka på att inte följa med när dom alltid kommer på min födelsedag. Så jag följde med, men satt bara bredvid min bror och hjälpte honom med mattepluggandet. Han skulle ha prov dagen efter. Förutom det så har jag inte gjort något på hela veckan, bara idag! Febern var inte lika hög idag så jag följde med mamma till en tygaffär i Haninge och sen vidare till min gudmor där vi fick lunch! Mycket snällt för jag var utsvulten. Men i alla fall, i tygaffären så fyndade jag! Jag köpte en spillbit av ett vitt spetstyg som var 115x180 cm för 40 kr! Jag ska sy gardiner av det!

Imorgon ska jag & mamma se New Moon på Heron City! Vi satt uppe igår och tittade på Twilight, det var andra gången hon såg den. Utan att överdriva så kan jag säga att jag har sett den minst 100 ggr. Helt sjukt faktiskt. Men New Moon har jag bara sett 1 gång, och det var på premiären! Jag har verkligen längtat efter att se den igen!

Nu när jag tänker efter så kommer mitt rum se ut som en 80-årig tants rum när jag är färdig med mina projekt. Jag håller på och virkar ett vitt överkast med mormorsrutor, och ska sy spetsgardiner. Plussa också på en gammal sekretär och två antika pallar med blommigt tyg. Haha! Som tur är har jag lite moderna saker att blanda ut det med, men ändå! Jag måste verkligen fota mitt rum och visa er när jag är färdigt. I och för sig kan överkastet ta lite tid... Jag ska virka 165 rutor. Hahahah! Pappa frågade om jag skulle vara färdig när jag var 30! Och ja, det hade jag tänkt!

CIAO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback