I'm going home

publicerad den 2010-03-22 kl 09:47:00 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Godmorgon!
Idag är det dags för mig att åka hem till Stockholm igen. Jag måste säga att jag saknar att ha storstan så nära. Här stänger affärerna kl 14 på lördagar och har inte öppet alls på söndagar! Jag undrar vad folket som bor här gör på helgerna...

Jag ska i alla fall med tåget kl 13.12 och jag är lite nervös inför det.
När jag klev på tåget i Stockholm så var ju det startstationen. Jag hade alltså lång tid på mig att komma på tåget och hitta min plats. Nu har jag 1 min på mig. Lite skillnad, haha. Det läskigaste är att gå igenom vagnarna i dom där slussarna! När jag åkte hit så skulle jag köpa kaffe i bistron så jag tog med mig hela handväskan när jag gick, och det var superläskigt när jag skulle gå tillbaka och hade kaffet i ena handen och handväskan i andra! Jag kunde ju inte hålla i mig någonstans.

Nu ska jag i alla fall göra i ordning mig och sedan packa ihop min saker.
Inte för att jag har så många, haha. Men jag har mer bagage nu än vad jag hade när jag åkte hit! Är det inte konstigt att det alltid blir så? Jag har ju köpt ljuskopparna, nytt garn och spetsband. Dessutom lånade Eva en film av mig när hon var hos oss för några veckor sedan så den ska jag ta med mig tillbaka nu. MEN, nu lämnar jag kvar en av böckerna som jag hade med mig hit, för den ska Eva låna.

Jag mobilbloggar från tåget! Önska mig lycka till!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback