Intressant information

publicerad den 2010-03-16 kl 11:22:43 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Godmorgon.
Idag är det tisdag. Jag hade tänkt att jag skulle måla galjar (stavning??) idag, men det lär väl inte bli något av det. Igår var jag ute och försökte skotta bort snön för att kunna komma in i ett fallfärdigt skjul som vi har i utkanten av våran tomt. Jag letade efter en spegel. Det var dock omöjligt. Även om jag lyckades få bort snön precis utanför dörren så hade den frysts fast. Jag får helt enkelt vänta tills det blir vår på riktigt. Istället sysselsatte jag mig med att flytta in en kista som stod i mammas & pappas sovrum förut men som jag märkte helt plötsligt stod ute på verandan. Så kunde jag ju inte ha det, så jag tog in den till mitt rum istället. Nu står den intill fönsterväggen med en filt ovanpå så att man kan sitta på den och mysa. Inuti den la jag lite filtar och kuddar som jag inte använder just nu. Supersnygg förvaring helt enkelt.

Kl 15.30 ska jag vara på Prima i Haninge med min mor.
Då ska jag vara vid Tyresö Centrum där mamma jobbar senast 15.00. Därifrån åker jag bil med henne. Det betyder att jag måste ta bussen som går 14.46 från Lagergrensväg och då gå hemifrån 14.25. Innan dess ska jag ha hunnit duscha och göra i ordning mig, så det blir nog ingen målning av galjar idag. Kanske imorgon innan jag ska till Prima.

Jag kollade förresten på tågbiljetter igårkväll.
Pappa hade redan gått och lagt sig så det blev dock inget köp, men det får vi göra så fort han kommer hem idag. Jag kommer i alla fall åka på torsdag kl 11.45 från centralen i Stockholm, byta tåg i Borlänge och sedan vidare till Leksand. Det kommer bara ta 3 timmar! Och då är bytet inräknat. Det är ju inte lång tid alls. Jag tycker faktiskt att det ska bli skönt att sitta på ett tåg ensam. Hemresan kommer förmodligen bli på tisdag nästa vecka, men den kan ombokas om jag vill åka hem tidigare eller senare.

Nu ska jag bädda sängen och sedan hoppa in i duschen.

CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback