Beslut

publicerad den 2010-05-18 kl 12:19:10 i kategorin Läsvärt l Kommentera (0)

Hejsan.
Jag kan inte fatta att jag äntligen har bestämt mig. Jag tror i och för sig att jag har vetat ett tag att jag inte skulle tillbaka till min gamla skola, men det ville jag nog inte inse. Jag klamrade mig fast stenhårt vid det enda trygga som jag hade. Nu när jag har tagit beslutet och det har blivit officiellt så känner jag en enorm frihet! Det är klart att det blir med sorg också som jag säger upp min plats på gymnasiet och lämnar allt det som var bra, även om jag också lämnar allt det som för mig var ångestfyllt. Jag hoppas att människorna som jag har lärt känna där fortfarande ser mig som en i gänget och inte glömmer bort mig. Det blir egentligen ingen skillnad i och med att jag har varit borta ett helt år. Det är bara det att jag inte längre finns med på klasslistan. Nu kanske jag äntligen kan åka till skolan och träffa alla utan att få en panikångestattack på vägen dit. Hallujah säger jag för det!

Som några redan vet så har jag sökt in till några folkhögskolor till hösten. Jag hoppas verkligen att jag kommer in på någon av dom, så att jag känner att jag går vidare med mitt liv. Annars blir det väl att hitta något annat att göra innan jag kan söka igen. Jag är nu positiv inför framtiden och det var länge sedan jag var det!

Nu ska jag sluta med mitt formella svammel och hoppa in i duschen. Från den ena saken till den  andra, haha!

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback