Borrelia

publicerad den 2010-05-26 kl 00:17:48 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (2)

Hejsan svejsan,
Hur har ni det där hemma i stugorna? Själv har jag det ganska snorigt. Jag vaknade igår med en rejäl förkylning och den sitter fortfarande i.
Som jag skrev för några dagar sedan så har man upptäckt en betydande sak som har med min feber att göra. Jag har tydligen borrelia. Jag ville inte säga någonting innan det var riktigt säkert, vilket det tydligen är nu i och med att jag har fått medicin. Men fattar ni att jag har gått med det i 1 år? Det är helt sjukt. Och läkarna har skött det så fruktansvärt dåligt så att jag nog skulle kunna stämma dom om jag ville. Ingen har tagit ansvar över någonting och dom vet inte vad den andra säger. Det var tydligen ett borreliatest i september som visade en stegring men dom bedömde inte den som tillräcklig. Därför skulle jag ha kommit en månad senare för att ta prover igen, men jag fick ingen kallelse. Mamma ringde någon gång efter jul för att fråga om det skulle ta så lång tid men då jobbade inte min läkare där längre. Sedan dess har jag blivit runtskickad. Dom tog ett nytt borreliatest i början av april men dom hörde inte av sig med svaret. Vi fick gå omvägar med hjälp av min läkare på Prima för att få hem provsvaren, men det var fortfarande ingen som gjorde något åt saken! Så idag ringde mamma till en av mina tidigare läkare och hon kollade på provsvaren och skrev ut medicin till mig. Nu ska jag äta den i 3 veckor, 2 ggr om dagen. På paketet står det en om dagen och i 10 dagar. Jag äter alltså 4 ggr så mycket som det står på paketet. Fast det står ju också att man ska göra som läkaren säger, så det gör jag väl.
Nej nu får det vara nog för ikväll.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Bills
asså shit!!! har glömt läsa på facebook men guuuud vilket otroligt dåligt jobb dom gjort!!! INTE ENS UNDERSÖKA ALLT INNAN MAN PÅSTÅR FUCKING SAKER!!!! fy fan alltså!!!!! förstår om du är förbannad, du kan alltid prata med mig <3 är dock superglad att vi äntligen fått reda på det så att det ska bli bra någon gång!!!!! älskar dig mestast på denna jord! <3<3<3<3
2010-05-27 @ 09:11:26
URL: http://billinnea.blogg.se/
Postat av: Alexandra
Sådär var det för mig med när jag var mindre när jag hade Borellia, det är sjukt jobbigt så jag lider verkligen med dig :/ Usch å fy! Men hoppas medicinen hjälper å du blir bättre inom no time! Skönt att du vet nu ialla fall va det är, krya på dej <3
2010-05-30 @ 15:56:37
URL: http://alexandrarylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback