Mitt rum!

publicerad den 2010-11-13 kl 15:37:10 i kategorin Inredning l Kommentera (0)

Det var länge sedan ni såg mitt rum, och nu när jag precis har städat plus varit och hämtat fåtöljerna så tänkte jag att ni skulle få se hur det ser ut!


Mina fina fåtöljer!


Min sänggavel har pappa gjort! Filten som som ser har jag stickat och kudden med de silverfärgade blommorna på har jag sytt.


Den här stolen köpte jag i en liten antikvitetsaffär utanför Nykvarn i våras! Jag har målat den vit men den ska också kläs om.


Såhär ser mitt skrivbord ut just nu, men inte länge till! Jag ska få ett mindre (och äldre!) av morfars kusins dotter, d v s hon som jag har fått fåtöljerna av och även pianot som jag inte har fått hem än. Lampan har mamma ärvt av någon avlägsen släkting, askarna har jag dekorerat med hjälp av decoupage, tavlan har jag målat.


Min älskade sekretär som jag köpte av Nea för ca 1 år sedan!

Det var mitt rum! Jag kommer som sagt få ett skrivbord, och det är jag mycket glad för! Dessutom har jag planer för väggen bakom min säng. Jag har tänkt att sätta upp en gardinstång längst den väggen och ha tyg där. Både som dekoration men också för ljudisolering. Den väggen går ut mot vardagsrummet så jag hör väldigt tydligt TV:n och så. Vad tycker ni? Det är en salig blandning av gammalt och nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback