Begravning

publicerad den 2010-09-24 kl 16:11:39 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hejsan!
Hur är det med alla där hemma? Med mig är det helt okej! Yogan imorse var jobbigare än dom tidigare passen (vi körde ett nytt pass idag). Mycket statisk träning. Efter yogan åkte jag direkt till min mormor där jag bytte om och sminkade mig för att sedan möta mamma vid hennes jobb och åka till Bollmora Kapell. Begravningen var fin, fast organisten spelade sjukt dåligt. Det jag inte visste innan var att det var en jordfästning. Alltså kom det in 6 st män i kostym och bar ut kistan till kyrkogården för att sedan hissa ner den i graven. Det var faktiskt ganska obehagligt tyckte jag. Sen skulle man gå fram och slänga ner en blomma på kistan. Det kändes nästan som att jag skulle ramla ned i kistan och bli nedgrävd. Jag har en känsla av att jag kommer drömma mardrömmar om det inatt..
Efter det åkte alla till Trollbäckens Kyrka och fikade. Det blev smörgåstårta först och sedan kaffe och äppelkaka. Det var ofantligt gott. Dessutom var det trevligt att träffa min morbror Percy och mammas & Percys kusin Johan. Vi ses inte så ofta.
Men nu blir det till att tagga till inför kvällen! Jag ska ju ut med Jonis & Frida, och det ska bli superkul!
Ha en trevlig fredagskväll!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback