Förberedelser

publicerad den 2011-05-13 kl 10:54:49 i kategorin Youtube l Kommentera (0)

Heej!

Hur är det med er?! Med mig är det bra! Jag börjar redan bli lite nervös inför söndagen. Mycket sjungande i kyrkan. Först sista gudstjänsten på terminen eller vad man ska kalla det, och sedan dopet. Jag var hemma hos Nea igår och repade med Fredrik inför dopet. Det kommer nog att gå bra. Jag har mer ångest för gudstjänsten tror jag. Det blir min sista på länge i och med att jag flyttar till hösten. Det var fruktansvärt jobbigt i tisdags på sista körövningen. Jennie hade köpt avskedspresenter till mig! Massor med örhängen, armband och hårklämmor. Hon började gråta när vi pratade om att det var sista övningen för mig, och då började jag såklart också gråta. Jobbigt värre. Och så ville Maria att jag skulle sjunga Forgiven en sista gång i kyrkan, så vi ska sjunga den, Above All och Så Kom Då Våren. Jag har en känsla av att jag kommer grina väldigt mycket när jag ska säga hej då till alla. Och sen är det bara att ta sig samman och förbereda sig inför dopet. Herregud, min söndag kommer att bli jobbig. 

För er som har glömt det så ska jag sjunga A Whole New World från Aladdin. Underbar låt!




Den här versionen börjar i Bb-dur, men jag ska sjunga den i C-dur, d v s ett helt tonsteg upp. Fast vi hoppar över den sista tonartshöjning. Det kommer bli superbra!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback