Montessori

publicerad den 2011-09-13 kl 17:35:14 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hej!

Dagarna går fort nu. Fast idag kändes det näst intill omöjligt att gå upp på morgonen. Jag var extremt trött! Men jag tog mig upp, och det är det som räknas. Sista timmen satt jag och kämpade med att hålla ögonen öppna, men det gick i alla fall. Vi var i biblioteket och fick lånekort b la. Så nu kan jag låna hur mycket böcker som helst! Jag passade på att välja ut en engelsk skönlitterär bok att ha till Engelska B. Det blev After Julius av Elizabeth Jane Howard.

Idag blev vi uppdelade i grupper och fick en alternativ pedagogik att jobba med. Jag och min grupp fick Montessori. Det tycker jag är väldigt intressant, och jag visste inte så jättemycket om det innan. Vi fick läsa ett utdrag från en bok om det och nu ska vi ta reda på så mycket som möjligt själva för att imorgon träffas i gruppen och lägga ihop våra kloka huvuden och försöka komma på hur vi ska redovisa det. På fredag ska vi ha en 45 min lång presentation där övriga klassen ska få en upplevelse utav våran redovisning. Vi ska alltså inte bara stå rakt upp och ner och berätta om Montessori utan vi ska få klassen att pröva på det. Typ. Kul va? Vi har tänkt att vara nere på golvet och jobba, men vi vet inte riktigt vad vi ska ta upp än. 

Ikväll är det bio igen uppe i Aulan men jag ska faktiskt inte gå. Jag har helt enkelt inte råd. Dessutom är stolarna stenhårda och jag vill gå och lägga mig tidigt. Plus Idol! Det vill man ju inte missa.

Jag kom precis på att jag inte har någon mjölk. Inte bra. Frågan är om jag orkar gå ner till affären och köpa eller inte. En mycket stor fråga som inte ens jag har svar på. Det ni.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback