Klädbytardag

publicerad den 2012-04-25 kl 14:08:31 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Heeeej. Några dagar sedan sist, men ingenting har hänt som är värt att skriva om. Eller jo, jag skrev färdigt boken igår och skickade till min lärare Thorbjörn. Han kom till mig idag och sa att han hade läst den och att han tyckte att den var jättebra, äkta och berörde. Jag tyckte att det kändes lite konstigt att få respons på mina egna känslor och tankar, men han sa ju bara bra saker så det var väl tur det. 

Idag har vi i Livs hållit i en klädbytardag. Det har tjatats något enormt om den här jäkla klädbytardagen, så man var trött på den redan innan den hade börjat, hehe.. Men det gick till så att man har kunnat lämna kläder till oss hela veckan, och så får man en biljett för varje klädesplagg man lämnar in. Dock kunde man bara få högst 5 biljetter, oavsett om du lämnade in fler eller inte. Sedan när vi drog igång idag så "betalade" man för klädesplagget man ville ha med biljetten som man hade fått för sitt gamla klädesplagg. Vi fick in extremt mycket kläder, och det finns inte en chans att allt går åt. Men det som inte blir "taget" innan klockan tre säljer vi för 5 kr/plagget. Det som finns kvar efter det skänker vi bort till typ Stadsmissionen eller liknande. Det är en fin tanke tycker jag!

På lektionen hade vi besök av en kvinna, som jag inte kommer ihåg vad hon hette, som pratade om civil olydnad. Väldigt intressant! Hennes bror hade suttit i fängelse i 15 månader i USA för att ha saboterat någon kärnvapengrej. Så det diskuterade vi sen. Skulle man själv kunna hålla på med civil olydnad?

Resten av dagen blir det att ta det lugnt. Jag har kämpat som fasen med bokprojektet, och nu är det äntligen färdigt! Jag förtjänar att ta det lugnt en eftermiddag!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback