1a augusti

publicerad den 2012-08-01 kl 21:18:25 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (1)

Godkväll! Så var det augusti, och det betyder mycket mer för mig än vad det brukar. Idag jobbade jag första dagen på Mitt Fik i Kärrtorp. Det gick rätt bra för att vara första dagen tycker jag! Jag lärde mig kaffemaskinen, hur man gör latte, cappuccino och espresso, ringa och beställa bröd och kaffebröd, göra mackor, värma pajer och paninis och ta betalt i kassan. Sen är bara kruxet hur jag ska fixa att göra allt samtidigt, hehe. Plus att plocka bort disk och diska. Det kommer ju gå i omgångar, vissa tider kommer det mycket folk och andra tider kommer det inga alls. Då ska jag hinna baka också. Och så tänker ni er det här i 10 timmar. Herregud säger jag bara, haha. Men det kommer nog gå bra. Om ni har vägarna förbi, eller helt enkelt inte har någonting att göra så får ni jättegärna komma dit och hålla mig sällskap! Och fika såklart. T-banan till Kärrtorp, direkt åt vänster från tunnelbanan. Det går inte att missa! Jag jobbar tisdag till lördag, så det är bara att komma :)

Jag har precis kommit på att jag inte får särskilt mycket fritid nu. Idag kom jag hem lite före 18, och då fick jag skjuts till Tyresö centrum. Alltså kommer det ta längre tid sen när inte Annika är med och stänger och kan skjutsa mig. Så vi säger att jag kommer hem lite innan 18.30. Det blir middag när jag kommer hem, dusch och sen har jag väl 2 timmar innan det är läggdags. Och så upp igen vid 5. Det är ganska sjukt.

Jag har dessutom blivit förkyld. Extremt dålig tajming, som vanligt. Undra om det finns något somk har sämre tajming än mig? Jag tror fan inte det. I alla fall så ska jag kurera mig nu med ett glas C-vitamin och en whiskey. Sen blir det sängen. Jag har sinnessjukt ont i fötterna och behöver mycket sömn i natt.

Ha det bra!

PUSS! ♥

Kommentarer
Postat av: Sandie
Tiden kommer bara flyga förbi :D
Svar: Ja, jag hoppas det!
Carro
2012-08-01 @ 23:00:56
URL: http://swedhik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback