An embrace

publicerad den 2012-08-26 kl 19:58:29 i kategorin Inredning l Kommentera (0)

Hej hej. Long time no see. Veckan har gått extremt fort såhär i efterhand. Igår var det ju dags för den efterlängtade (eller fruktade) Kärrtorpsdagen, och den uppfyllde verkligen förväntningarna. Jag jobbade tillsammans med min chefs syster, och ingen av oss hade tid att ens dricka ett glas vatten på hela dagen. Det var verkligen helt galet. Men i och med att jag inte var själv så fick jag inte panik utan tyckte mest att det var roligt. Jag hann också förbi loppisen en sväng innan jag åkte hem, och fyndade två tröjor och ett linne för sammanlagt 40 kr. Stört bra! Men jag var minst sagt helt slut igårkväll. Så jag satt och tittade på Vampire Diaries hela kvällen. Sandie ringde också! Det var så skönt att höra hennes röst. Jag pratade med henne idag också, nu har ju folk börjat flytta in på skolan. Det känns helt stört, även för mig. Nu är verkligen vårat år där slut. Nu bor det nya människor i våra rum som kommer uppleva nya saker och inte ha en tanke på vad det betyder för oss som bodde där innan. Det känns väldigt konstigt. Och jag saknar Sandie helt sjukt mycket nu! Men förhoppningsvis kommer hon hit till min födelsedag! :D Det skulle vara världens bästa födelsedagspresent!

Idag har jag varit med mamma och pappa och tittat på kakel. Vi håller ju på och renoverar badrummet pga en fuktskada eller vad det var, så nu ska det väljas nytt kakel. Jag har inte varit särskilt delaktig i den här renoveringen, jag var i Åmål när pappa höll på som bäst. Men nu kände jag att jag var tvungen att dela med mig av mina högt värderade åsikter, hehe. Vi tror i alla fall att vi har bestämt oss nu, och det kommer med all säkerhet bli superfint. Efter vi hade varit i kakelbutiken så gick vi in på Ikea som ligger precis bredvid och jag köpte lite grejer för mitt presentkort som jag fick i studentpresent av vänner till familjen. Det blev tre nya kuddfodral plus innerkuddar i storleken 65x65, ett grått i sammetstyg och två lite mönstrade i lila. Det fanns tyvärr bara bild på det gråa på hemsidan, men det tror jag nog att ni kan visualisera er hur det ser ut, haha. Det blev även tre blockljus, bild nedan.

Nu blir det mys på rummet med tända ljus och bra musik. Just nu är livet rätt bra!

Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback