Utkast: Aug. 31, 2012

publicerad den 2012-08-31 kl 13:51:20 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hej. Jag sitter på jobbet och fick plötsligt lust att skriva. Det händer inte så ofta längre. Det har regnat precis hela dagen, utan uppehåll. Det har inte ens lugnat ner sig i några minuter. Det öser ner hela tiden. Det blåser ganska rejält också, vilket gör att jag inte kan ha dörren till fiket öppen, det regnar in då. Och av någon outgrundlig anledning så kommer inte folk när dörren är stängd. Det har inte varit någon här på tre timmar. Så här sitter jag, ensam, och väntar på att tiden ska gå. Det går otroligt långsamt! Konstigt nog så sitter jag och funderar över livet. På ett fik i Kärrtorp. Livets tillfälligheter. Eller snarare att det är tillfälligheterna som ÄR livet. Och hur fort det kan tas ifrån oss. Vad vill jag göra med min tid här? Vad är viktigast för mig? Ja, det här är sånt som går runt i min skalle. Samtidigt som en helt annan del av mig sitter och tittar på vad folk har på sig och finner inspiration i det. Vilken färg vill jag att den nya jackan som jag måste köpa ska vara? Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback