All that still matters is love ever after

publicerad den 2012-02-26 kl 23:04:10 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hej mina kära. Jag är äntligen tillbaka i Ljungskile men som vanligt fylld av ett vemod när jag som vanligt upptäcker hur mycket jag saknar min familj och mina vänner. I början av läsåret var jag väldigt snabb med att kalla Ljungskile hem och att lämna så mycket som möjligt bakom mig. Jag ville inte ha någonting att göra med mitt gamla liv. Efter jul har det förändrats ganska mycket. Jag har insett att jag faktiskt har två hem för tillfället och att även om jag vill utvecklas och gå vidare med mitt liv inte behöver överge allt det gamla. Och att erkänna att jag saknar någon/något inte betyder att jag inte älskar att vara här. För det gör jag! 

Mitt lov var riktigt mysigt. Jag hann med mycket, träffade många utan att det blev stressigt. Jag tog en dag i taget och det blev riktigt bra. Jag tycker att jag hann med både att slappa hemma och att träffa folk. Högmässan imorse var speciellt uppskattad av mig. Jag förstår det inte riktigt själv men när jag står där i kyrkan och sjunger så mår jag så bra så att jag tror att jag ska spricka! Jag älskar det så otroligt mycket. 

Min resa hit kunde ju dock ha gått bättre. Tåget från Sthlm till Göteborg blev en timme försenat. Men de ökade bara tiden med fem minuter hela tiden så man var tvungen att stå och vänta hela tiden. Väldigt osmidigt av dem. Tydligen hade tåget som vi egentligen skulle ha åkt med havererat så de var tvungna att skaffa fram ett nytt. Men detta gjorde att jag missade mitt tåg från Götebrog till Ljungskile och fick ta tåget som gick en timme efter. Tur nog blev det inget strul med biljetten där i alla fall. 

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa ett tag. Skönt att kunna fokusera på något annat än skolarbete såhär innan skolan börjar igen.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback