The Hunger Games

publicerad den 2012-01-05 kl 12:00:50 i kategorin Youtube l Kommentera (0)

Godmorgon. Det känns lite bättre idag. Det känns alltid bättre på morgonen. En ny dag, nya möjligheter. På kvällen är allt över och man fastnar i det som har varit, eller oroar sig för framtiden. Det finns inte så mycket man kan göra åt saken mitt i natten. Därför är det så dumt att sitta uppe och tänka!

Jag tänkte introducera The Hunger Games för er som inte redan har hört talas om det. The Hunger Games är en boktrilogi som nu filmatiseras. Jag fick böckerna i födelsedagspresent och har läst dem under hösten. Själva konceptet är att The Hunger Games är en nationell, TV-sänd tävling där deltagarna skickas in i en arena där de möter diverse svårigheter. Kruxet är att bara en överlever. Tävlingen går alltså ut på att döda varandra i direktsänd TV. Deltagarna är barn mellan 12 och 18 år. Det finns 12 distrikt i landet och varje distrikt ska skicka 2 deltagare varje år. Landet styrs av huvudstaden där tävlingen ses som underhållning. En ganska så läskig tanke, eller hur? Man får följa Katniss Everdeen som bor i distrikt 12 och som anmäler sig som frivillig istället för hennes syster när hon blir vald. 

Låter det intressant? Titta på trailern till filmen nedan!




Jag tror att det kommer bli awesome! Så läs böckerna! Och se filmen när den kommer ut! Och även om ni inte tycker att den låter intressant så, Liam Hemsworth är med! Jag skulle se den bara för det, hehe..

Pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback