Recension Water for Elephants - Sara Gruen

publicerad den 2012-06-28 kl 10:59:05 i kategorin Boktips l Kommentera (0)

Godmorgon! Jag har nu läst ut Water for Elephants, och jag läste nog större delen av boken igår. Boken var på 414 sidor, och man får följa 93-åriga Jacob Jankowski som numera bor på ålderdomshem men minns den första sommaren han jobbade på cirkus som veterinär under den stora depressionen i USA. Jacob får upp ögonen för Marlena, en av artisterna som dessvärre redan är gift med Jacobs chef August. August är en man som inte vet vart man har, och alternerar emellan att vara otroligt grym mot både människor och djur och att vara en glädjefylld och kärleksfull man. Boken beskriver en kärlekshistoria, men inte bara emellan människor utan även kärleken emellan djur och människor. Trots det så är det även en olidligt spännande bok där spelet är på liv och död. Jag gillade verkligen boken. Den var lite seg i början, vilket gjorde att det tog ett tag att läsa den, men när jag väl kom in i den så läste jag ut den på några timmar. Jag tycker att det var en väldigt målande berättelse. Det var inte svårt att se allting framför mig när jag läste. Det bästa av allt är ju att den har filmatiserats, så nu längtar jag verkligen efter att se filmen! Men läs boken! Den får 4 av 5 i betyg av mig.

PUSS! ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback