Breath of Life

publicerad den 2012-10-31 kl 11:02:17 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Godmorgon! Idag kommer bli en bra dag, jag känner det på mig! Jag är på extremt bra humör från igår, det var en riktigt mysig dag med mamma & Anton. Dessutom vågade jag mig på att köra bil igen, hem från ICA Maxi i Haninge. Jag hade inte kört på ett bra tag för jag tycker att jag bara blir sämre och sämre varje gång jag kör. Jag får fler och fler motorstopp, och jag får sån panik varje gång. Inte kul. Men igår gick det bra! Jag fick inte ett enda motorstopp på hela vägen. I och för sig slirade jag helt galet på kopplingen så att det började lukta illa om bilen, men det är bättre än att få motorstopp i alla fall.

När vi kom hem så hade vi till allas glädje fått hem beskedet om huruvida vi har fått fjällstugan som vi har ansökt om via pappas jobb! Så nu är det säkert, vi kommer fira jul uppe i Sälen! Det ska bli otroligt mysigt. Även fast jag inte åker skidor, hehe. December kommer bli en episk månad! 

Eftersom att det var mammas födelsedag så var det såklart hon som fick bestämma middag. Vi åt rosépeppargryta med ris och vitlöksbröd. Extremt gott! Vi köpte hem mjölkfria alternativ igår, både matgrädde och vispgrädde på havremjölk. Matgrädden hade vi i grytan igår, och det jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Det smakade inte alls konstigt. Sen bakade jag kladdkakemuffins på mjölkfritt margarin som också blev goda.

Idag väntar mys med Doddsen! Det blir promenad till slottsparken och sen tänkte vi checka grejer vi vill göra i Dublin. Det kommer bli awesome!

PUSS! ♥



Förra gången vi firade jul i fjällen fast i en annan stuga, år 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback