DUBLIN!

publicerad den 2012-10-24 kl 18:37:43 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hej hej! Idag har jag varit på bättre humör än vad jag har varit på länge! Mycket är tack vare att jag & Doddo bokade resa till Dublin igårkväll! Det kommer bli så jäkla roligt! Vi åker 9:e till 13:e december så vi är borta 4 dygn. Och vi lyckades få en riktigt billig resa så allt känns superbra för tillfället! Förutom att jag måste fixa nytt pass, och det kostar ju lite. Typiskt. Tur att man har lite sparade pengar!

Annars då? Ja, jag har städat i stort sett hela dagen. Hela huset fick sig en omgång med dammsugaren och alla ytor torkades av. Välbehövligt kan jag meddela, speciellt i och med att vi har haft hantverkare här som har fixat i badrummet och då gått in med skor. Och byggdammet sprider sig i hela huset. Men nu är det rent i alla fall! Dock var jag tvungen att avbryta mitt städande och gå och hämta Anton på fritids. Det hade tydligen brunnit i ett klassrum i skolan så alla barnen hade fått stå ute utan skor och utekläder. Ingen hade kommit till skada men när jag kom dit stod det både brandbil, polis och ambulans utanför skolan. Och lukten av brandröken var ju värst! Personalen på Antons avdelning hade i alla fall ringt till alla föräldrar och bett alla komma och hämta så fort som möjligt för att barnen var ganska skärrade. Stackars små gosungar! Det är klart att man blir rädd, jag hade fasen blivit extremt rädd! Under alla åren som jag gick i den skolan (10 år!) så brann det aldrig. Men som sagt, ingen skadades så det var ju väldigt tur!

Familjen har börjat hyra film väldigt ofta. Vi har kommit på att det är ett väldigt bra sätt att koppla av på och inte tänka på annat som man inte vill tänka på. Så det blir många filmmys-kvällar nu, vilket känns väldigt mysigt. I förrgår tittade vi på Snow White and the Huntsman, och ikväll blir det Mörkt vatten. 

Imorgon har min & Doddos kör konsert i Filadelfiakyrkan vid S:t Eriksplan i Stockholm! Kom dit och lyssna! Peter Hallström, som bl a har skrivit låtarna Kärleksvisan (Sarah Dawn Finer) och Håll mitt hjärta (Björn Skifs) är gästartist! Det kommer bli awesome! Det är kl 20.00 och det är helt gratis.

PUSS! ♥


Vi kommer bo granne med den här underbara byggnaden, Christ Church Cathedral, i Dublin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback