Höstlov

publicerad den 2012-10-29 kl 11:43:14 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Godmorgon godmorgon. Helgen har varit rätt skön. Det var bara Simon & jag som var hemma och båda två har mest tagit det lugnt. Igår var jag på afternoon tea på Grand Hotell med gudmor! Väldigt fancy med champagne och allt. På vägen hem tog jag det lugnt och gick runt lite i stan. Jag måste säga att Stockholm är underbart på hösten och vintern. 

Den här veckan är det höstlov för Anton så både mamma & Anton är hemma. Mysigt tycker jag! Och mamma fyller år imorgon också så då får jag & Anton fira henne i alla fall. 

Jag ska testa en ny grej nu i hopp om att jag ska må bättre av det. Jag ska ta bort alla mejeriprodukter som är gjorda på komjölk ur min kost. Min mage är många dagar i uppror, även fast jag äter laktosfria produkter. Dessutom hoppas jag på att huden ska bli bättre också. Om det passar mig så kommer jag märka resultat inom en månad, så jag får ju såklart testa i en månad innan jag bestämmer mig för om jag ska fortsätta med det eller inte. Jag tror dock inte att det kommer bli jättesvårt i och med att jag inte har mjölk i kaffet och äter väldigt sällan yoghurt. Jag dricker aldrig mjölk som den är. De skillnaderna från hur jag äter nu är att jag inte kan äta ost eller ha grädde eller creme fraiche i maten. Det finns ju dock andra alternativ såsom produkter gjorda på havre, ris och soja, om man verkligen vill ha något sådant. Det enda hindret jag ser är när jag åker till Irland. Då kan det nog bli lite svårt att hitta hela mjölkfria produkter. Men jag får försöka i alla fall! 

Kram och puss! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback