Let it go

publicerad den 2012-09-18 kl 20:02:33 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hej! Nu har det varit tyst här ett tag, inte bra! Febern vill inte lämna mig ifred och bihålorna vill inte sluta krångla heller. Jag har dock hunnit med lite saker i helgen ändå, t ex shopping i Farsta Centrum med min far (jag körde dit!!! *stolt*) och mys hos Anna & Patrick med barnen. Jag var hos doktorn igen igår men enligt honom "är det nog bara ett virus". Suck. Virus i bihålorna. Det var något nytt! Jag har ju dock varit sjuk sedan jag började jobba, och febern har varit med mig i över två veckor nu. Jag antar att jag inte ville se det som egentligen var självklart, för jag känner mig så konstig och dum när jag tänker på det, men febern har nog inte med förkylningen att göra. Precis som under året i Ljungskile så får jag feber när jag är stressad och mår dåligt psykiskt. Att jag dessutom får för lite sömn gör min situation ohållbar. Jag går upp före 5 på morgonen och kommer hem efter 18. Från början skulle jag ju bara jobba augusti, men det rullar bara på nu. Jag kan inte ha det så. Om det är någonting som jag har lärt mig den hårda vägen så är det att jag måste lyssna på min kropp. Och kroppen skriker till mig att det här inte funkar längre. Efter mycket pepp från nära och kära tog jag mig i kragen idag och pratade med min chef. Jag jobbar sista dagen imorgon. Hon förstod på en gång att jag inte kan fortsätta. 46 timmar i veckan är för mycket för mig som har gått från långtidssjukskrivning via ganska så slapp folkhögskola till det. Men nu är det alltså slut, eller efter morgondagen i alla fall. Och det känns bra. Nu kan jag koncentrera mig på att må bra igen, både fysiskt och psykiskt, och sen hitta något annat att göra! Jag har lite idéer som jag ska ta tag i nästa vecka. 

Igår testade jag en extremt obehaglig grej. Det är en nässköljare som man, som namnet antyder, använder för att skölja nästan med. Det är en stor spruta som man fyller med saltvatten och sprutar upp i den ena näsborren och så går vattnet upp i bihålorna och sedan ut i andra näsborren. Sen samma procedur i andra näsborren. Det var inte trevligt. Det kändes som en extrem kallsup! Men om det får bihålorna att sluta värka så är det värt det.

Nu ska jag titta på X-Factor! Och sen spola näsan, haha.

PUSS! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback