Plugga plugga plugga

publicerad den 2013-09-14 kl 15:30:04 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Heeej heeeej. Nu var det sådär länge sen igen som jag skrev något här. Jag fattar faktiskt inte hur professionella bloggare gör för att hinna med att blogga när man har ett liv utanför. Jag har börjat skolan sedan jag skrev sist! Jag pluggar Religionsvetenskap på Göteborgs Universitet som fristående kurs. Jag fick en chock när föreläsningarna drog igång och kurslitteraturen skulle införskaffas. Jag ska läsa hur många böcker som helst! Det är också extremt svårt att få tag på alla böcker då flera är slut på förlaget och liknande. Väldigt irriterande. Nu den senaste veckan har jag dock varit sjuk, den årliga bihåleinflammationen. Men jag lyckades komma till en väldigt bra läkare som gav mig en hästkur med pencillin. Jag känner mig lite bättre nu men det är fortfarande inte helt bra. Plugga måste man göra ändå dock! Idag sitter jag och skriver en hemtenta om fundamentalism, intressant ämne men segt att skriva på akademiskt språk samtidigt som det ska vara med egna ord.

Om en vecka och en dag fyller jag år! Jag stannar dock hemma tills 3 oktober då jag åker upp till Stockholm för att fira mig lite. Det är också dop för en kusin som står på schemat. Det ska bli jättekul att träffa alla pappas syskon! Men det blir en kaotisk helg, och dumt nog så har jag min första salstenta på måndagen sen. Seeegt. 

Martin är iväg och köper födelsedagspresent till mig nu. Tror ni jag är nyfiken?? Han har sagt i flera månader att han vet vad han ska köpa. Förväntningarna är skyhöga, haha. 

Nej nu måste jag fortsätta plugga. Vi hörs när vi hörs!

PUSS! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback