090629

publicerad den 2009-06-29 kl 21:56:33 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hejsan svejsan! Jag har precis kommit hem efter en mycket plågsam träningsrunda i Alby. Jag bestämde mig för att följa med mamma & pappa när dom skulle ner och springa i slingan som finns där. Jag tänkte först att jag bara skulle gå 4 km, men när jag väl var där så var det så lockande att springa. Jag började därför springa men fick ganska snart stanna för att stretcha vaden som jag får kramp i hela tiden. Jag gick en bit tills jag kände att jag ville springa igen. Då sprang jag ett tag tills jag var tvungen att stanna p g a smärta i fötterna. Det är som om jag får kramp i fötterna också, på utsidan av foten. Jag fortsatte med hopp om att det skulle gå över, vilket jag vet att det inte gör förrän jag stannar och lyfter upp fötterna. Tillslut hade jag så ont så jag bara satte mig ner och grinade. Jag satt ner i kanske 20 sek och sen fortsatte jag. Jag var verkligen fast besluten att komma "i mål" så jag sprang och sprang och sprang. Precis innan sista kurvan så får jag ett astma-anfall. Jag som inte har haft ett anfall på flera år! Som tur var så var mamma redan där för hon hade sprunget en kortare slinga så hon kunde hjälpa mig att lugna ner mig. Jag har väldigt svårt för att lugna ner mig själv när jag får ett astma-anfall. Jag fortsätter bara att hyperventilera och det gör ju verkligen inte saken bättre.

Men men, när jag hade lugnat ner mig och hämtat andan så fortsatte vi med lite styrketräning. Dom har satt dit några maskiner som står där, ute, året runt. Det är jättebra får då kan man träna både kondition och styrka på samma ställe, utan att behöva åka till gymmet. Jag körde i lite olika maskiner tills jag var så trött så att jag trodde att jag skulle spy. Inte så trevligt. Men det känns jäkligt skönt nu när jag är hemma.

Nu ska jag hoppa in i duschen!

PUSS"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback