Om mig

publicerad den 2009-03-07 kl 22:52:40 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

NAMN: Carolina Andersson
ÅLDER: 19
ÖGONFÄRG: Gråblå
HÅRFÄRG: Naturligt blond men för tillfället rödbrun.
FAMILJ: Mamma, pappa, lillebror Simon & lillebror Anton.
BOR: Har precis flyttat tillbaka till Tyresö utanför Sthlm efter att ha bott på Ljungskile Folkhögskola i ett år.
SYSSLAR MED: Försöker komma på vad jag ska göra nu efter att ha pluggat på Livskursen på Ljungskile Folkhögskola i ett år, och för tillfället gör jag det genom att jobba på Mitt Fik i Kärrtorp. Kom dit och fika!
LYSSNAR PÅ: Nästan allt, t ex Lilla Sällskapet, The Fray, Melissa Horn, Lars Winnerbäck, Mads Langer, Daughtry, James Morrison, Coldplay, City and Colour, Damien Rice, Gavin DeGraw, Timbuktu, Movits! och Kapten Röd.
TITTAR PÅ: Efter att ha bott ett år på folkhögskola med bara skogskanalerna och ingen DVD mestadels av tiden så kollar jag inte så mycket på TV. Dock har jag fastnat för några nya serier, t ex New Girl, Hart of Dixie och Game of Thrones. Gamla grejer som jag fortfarande gillar är Vampire Diaries, Glee och en bra engelsk deckare.
SKRATTAR ÅT: Allt. Helt seriöst. Speciellt åt en av mina bästa vänner Sandie. Hon är rolig hon.

Jag är en väldigt känslostyrd tjej på 19 år. Jag gick i samma skola hela grundskolan, och har fortfarande kvar 3 vänner därifrån som jag hoppas att jag alltid kommer kalla mina bästa vänner.
Jag började på Stockholms Estetiska Gymnasium hösten 2008. Där läste jag musik, sång, och träffade underbara människor! Dessvärre kan jag inte säga att jag har kontakt med en enda som det är nu. 
I maj 2009 fick jag feber som inte försvann förrän julen 2010. Därför blev jag sjukskriven i oktober 2009 och hoppade av skolan helt i augusti 2010. Efter det jobbade jag bara på att försöka må bättre igen, vilket jag tillslut gjorde! Jag tog tag i mitt liv och flyttade till Ljungskile den 28 augusti 2011. Nu har jag flyttat hem igen, och jag tror att jag alltid kommer se tillbaka på året i Ljungskile som det bästa i mitt liv. Men jag planerar att flytta tillbaka till västkusten, närmare bestämt Göteborg, nästa år! Förhoppningsvis vet jag då vad jag vill plugga, och då sätter jag igång med det där.
Jag har alltid älskat att läsa, även fast jag det här året inte riktigt har haft ro till att läsa. Det har dock kommit tillbaka nu! Jag läser helst på engelska, vad spelar inte så stor roll. Några av mina favoritförfattare är Cecelia Ahern, Nicholas Sparks, Kristin Hannah och Nicci Gerrard.
Musiken är såklart en väldigt stor del av mig. Innan jag flyttade sjöng jag i en gospelkör, men nu är det osäkert om den kommer finnas kvar. Men oavsett så är det där jag mår som allra bäst.
Viktigast av allt är familj och vänner. Som jag ser det nu har jag en utökad familj med väldigt många människor. Under året i Ljungskile blev man som en familj, och man kom varandra nära på ett sätt som inte händer någon annanstans. Jag kommer alltid ha en speciell kontakt med människorna jag lärde känna där, och jag saknar så många av dem. Det här är dock inte slutet, det är bara slutet på början!

Trackback