21 augusti

publicerad den 2008-08-21 kl 18:20:55 i kategorin Mina depressioner l Kommentera (0)

Hej,
Fjärde dagen i skolan idag men första dagen med vanliga lektioner. Men hur vanliga är de egentligen? Igår var värsta dagen tror jag. Jag kom hem och var helt sänkt. Då hade jag ändå stannat kvar efter skolan med Santi, Niklas, Fredrik och Patrik och spelat i källaren, men det var liksom innan det som det var skit. Mina faddrar som jag fick igår bara rökte hela tiden och snackade om hur mycket öl de skulle dricka. Jag vet inte om jag är en väldigt ovanlig 15-åring (snart 16) men jag dricker inte alkohol. Röker gör jag inte heller. Hur dum får man vara? Man går sång på gymnasiet och röker. Då är man ju lite pantad med tanke på att rökning förstör rösten totalt. Och på måndag ska vi ha fadderpicknick, jippi hurra så roligt. Jag funderar på att säga att jag måste hem efter skolan eller nåt. Inte vill jag vara med mina faddrar i alla fall. Och inte ska jag komma på festen på Långholmen imorgon heller. Mina faddrar berättade att det enda man gjorde var att dricka öl och bli fulla. Så otroligt roligt. Eller inte. Förresten, Niklas har slutat. Han kom in på Kulturama som reserv så då valde han det istället, den svikaren. Jag känner mig så otroligt obegåvad när alla sitter med gitarrer och bara spelar. Själv kan jag bara sjunga. Jag önskar att jag kunde spela gitarr. Nu ska jag redogöra för vad jag har gjort i skolan igår och idag.

Igår
09:30 - 10:45 Information med klassföreståndarna, skolsyster och kurator. Nyckelutdelning.
11:00 - 11:45 2:orna och 3:orna har uppspel för 1:orna
11:45 - 12:45 Lunch
12:45 - 13:45 Presentation i faddergrupper

Idag
08:30 - 09:25 Sångensemble
09:30 - 10:40 Naturkunskap
10:45 - 11:25 Individuell sånglektion
11:25 - 14:05 Lunch och håltimme
14:05 - 15:10 Samhällskunskap

Nu ska jag äta mat, talk to you later!

Ciao,
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback