Stressigaste dagen hittils

publicerad den 2008-02-14 kl 19:09:29 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Idag ska föreställa Alla Hjärtans Dag, men det har verkligen inte varit en kärleksfull dag för mig. Det har varit den stressigaste dagen hittils i mitt liv. Det börjar med att jag igår kväll upptäckte att musen på den andra datan inte fungerade, och jag var tvungen att ha en data med skrivare för att kunna skriva ut mitt gymnasieval och ta ut Södras bilaga, så jag fick koppla om skrivaren till min data. Efter en timme fick jag äntligen igång skrivaren och då hade jag missat en kvart av Lost. Då inser jag att man måste rådgöra med sin musiklärare för att kunna skriva ansökan till Södra. Jag freakade ut totalt. Jag vaknar klockan halv två på natten av att Anton skriker som en stucken gris. Då har han kissat ner sig och sedan ramlat ur sängen. Jag visste inte ens att det gick att ramla ur den sängen! Den har ju fan ramar runt hela! Vet inte hur han lyckades. Men sen kunde jag inte somna om. När jag väl somnade om ringde klockan, den var redan 06:30. Jag låg kvar i sängen och orkade inte gå upp. När jag väl gick upp, en kvart senare, orkade jag inte sminka mig. Jag åt lite frukost, borstade tänderna och gick till skolan. Första lektionen var matte, jag satt med Josse och försökte jobba men jag hade en fruktansvärd huvudvärk och mådde jätteilla. Jag fick inte särskilt mycket gjort. På rasten efter det letade jag efter Veronica, min musiklärare, men jag hittade henne inte. Jag kände mig väldigt stressad med bilagan som jag behövde hjälp med och jag var tvungen att posta den idag för annars skulle den inte komma fram imorgon. Nästa lektion var NO, vi hade läxförhör som det gick riktigt dåligt på. Jag satt mest och stirrade framför mig hela lektionen. Efter det var det idrott, den roligaste lektionen på hela dagen. Andreas höll i lektion, alltså Andreas klasskompis, inte Andreas lärare. Vi körde en väldigt kort uppvärmning till musik, typ Friskis&Svettis. Efter det körde vi lite basketövningar, sen basketturnering. Då släppte min huvudvärk och illamående! Mitt lag kom på delad förstaplats! Efter det var det lunch, och på lunchrasten lyckades jag med Anna-Karins hjälp hitta Veronica så hon hjälpte mig med ansökan. Lektionen efter lunch var läsning vilket är väldigt soft. Sen hade vi engelska, vi lyssnade på en text där människorna som pratade hade väldigt bred dialekt, de pratade amerikanska av värsta sorten, men man hörde ändå var de sa. Sen var det bara svenskan kvar och jag lyckades övertala Johan Hausmann att han skulle vara med mig på NP i svenska, den muntliga delen, nästa vecka. För annars finns det chans att jag är tvungen att vara med en viss annan person som jag inte tänker nämna namnet på, haha. Alla som känner mig vet vem. Efter skolan var jag hos kuratorn för första gången, men bara i en halvtimme. Hon var faktiskt jättetrevlig. Jag skulle hinna med bussen som gick 15:35 så jag gick 15:25 typ. När jag kommer till Vivo och ska köpa ett frimärke för att kunna posta ansökan till Södra Latin märker jag att jag har glömt brevet i skåpet. Klockan är då 15:30 och bussen som jag skulle med skulle gå fem minuter senare. Jag springer tillbaka till skolan men märker att dörren till skåphallen är låst. Då får jag gå ner till lärarrummet och hittar bara en lärare kvar som kunde öppna åt mig. Jag springer tillbaka till busshållplatsen men då har bussen redan gått. Jag försöker ringa till mamma för att se om hon kanske kunde skjussa mig till sånglektionen, men då tar batterierna på min mobil slut. Lägligt. Då springer jag ner till frisören där Dodds är och klipper sig! Där sitter även Karin, hennes mamma, och väntar så jag får låna hennes mobil och ringa till mamma. Hon kommer fem i fyra och hämtar mig, min sånglektion skulle ha börjat 16:00. Jag skulle egentligen på ett spinningpass efter sånglektionen men jag orkade bara inte. Min dag var så hemsk så jag skippade träningen. Mamma åkte till Friskis och avbokade passet fast man egentligen måste avboka 2 timmar innan, jag avbokade bara 1 timme innan. På sånglektionen började allt släppa, all stress som jag hade känt hela dagen. Det är alltid så på sånglektionerna. Vi övade notläsning som jag verkligen behöver öva på inför intagningsproven i mars. Pappa åkte och köpte pizza när vi kom hem, för att det var Alla hjärtans dag, haha. Snacka om Alla hjärtans dag-mat. Jag fick ett kort av Heléne, min gudmor :) Jag brukar alltid få blombud av henne på Alla hjärtans dag, det är nämligen min dopdag också, men i år ska vi gå på Afternoon Tea någonstans inne i stan istället nästa vecka eller så. Jag längtar faktiskt. Något annat jag längtar efter är imorgon efter skolan, jag ska klippa mig och slinga håret. Det ska blondare än vad det är nu. Men nu måste jag nästan sluta skriva, jag har skrivit hur mycket som helst. Eller nej, jag vill skriva mer XD Nästa vecka är Hälsovecka som det heter på skolan, så vi har inga vanliga lektioner! Det betyder inga läxor! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! LYCKA! Dessutom är det Strandfestivalen nästa fredag, och jag måste snacka med Valter imorgon om låtval. Haha, vi är alltid ute i sista minuten när det gäller det. Jag måste också lämna in mina gymnasievalpapper imorgon. Om jag inte gör det får jag inte gå på gymnasiet! Det är väldigt viktigt att inte glömma det imorgon. Om jag gör det måste jag gå hem och hämta dem. Nu ska jag titta på min OC-dvd eller nåt. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback