Inte bloggat på ett tag

publicerad den 2008-07-02 kl 22:20:42 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hej,
Nu har det gått några dagar utan att jag har bloggat. Det beror på att jag inte har suttit vid datan på fyra dagar. I måndags var jag med Dodds och Anton hela dagen, på kvällen gick jag, Mirre och Dodds 4 km i Alby. Sen stannade vi kvar i Alby och det blev sent. Igår var jag på Skansen, ursprungligen med jobbet men sen stannade jag och Emelie kvar ända till kvällen och tittade på Allsång på Skansen, så jag var där! Magnus Uggla är ju bara för bäst. Jag kom hem efter 23 nån gång.

Nu vill jag passa på att uttrycka mitt missnöje över den pågående busstrejken i Stockholm. JAG HATAR DEN! Varför kan inte bara arbetsgivarna ge dom högre lön och 11 timmars vila mellan passen? Jag blir irriterad! Igår började jag 11 vid Skansen men var tvungen att åka hemifrån kl 7 på morgonen, blev skjutsad till mormor, åt frukost där, gick till mammas jobb, fick skjuts av mamma på hennes fikarast till Skarpnäcks tunnelbana, åkte till Slussen där jag gick av för att tå BÅTEN över till Djurgården. Jag och Emelie var där 09:30. Vi började 11. Då fick vi gå runt och sätta oss på något fik som öppnade kl 10. Imorgon ska jag passa barn i Lindalen. Det enda sättet för mig att ta mig dit är att gå, min cykel är paj. Det tar typ 2 timmar! Nu har jag snackat med en kompis som har moppe så hon kanske kan skjutsa mig, tack gud för henne, men alltså shit! Snacka om problem med att ta sig till ställen. Det är ju skitmånga människor som inte kommer till jobbet överhuvudtaget. Hur dumt är inte det? Samhället förlorar ju på det. Fan ta arbetsgivarna till busschaufförerna.

Ciao,
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback