20 september

publicerad den 2008-09-20 kl 19:07:14 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Ciao! 
Tänkte skriva en liten konversation på italienska, det jag har lärt mig hittils liksom. 
- Ciao! Mi chiamo Carolina, e tu?
- Ciao, mi chiamo italienare. Come stai? 
- Bene, grazie. E tu? 
- Non tanto bene, sono reffreddata. Arrivederci!
- Arrivederci! 
Hahah, visst är jag duktig?! Nää, det är jag inte. Vem som helst fattar nog vad det där betyder, men jag skriver en översättning ändå. 
- Hej! Jag heter Carolina, du då? 
- Hej, jag heter italienare. Hur mår du? 
- Bra, tack. Då du? 
- Inte så bra, jag är förkyld. Hej då! 
- Hej då! 
Nu har du också lärt dig lite italienska. Men i alla fall, idag var jag i Trollbäckens kyrka och övade inför imorgon. Det var väl inte så jättekul att bli klassad som barn, vi fick sjunga med barnkörerna. Vi är faktiskt en ungdomskör! Imorgon ska jag fira min födelsedag, t o m med familjen, så man kan säga att vi flyttar min födelsedag tills imorgon istället för måndag. Vi hinner inte fira mig på måndag för jag går upp alldeles för tidigt för att familjen ska kunna fira mig då och jag kommer inte hem fören halv åtta på kvällen. Måndagar är helvetesdagar för mig, förutom att jag har sång på Kulturskolan då. Nu tror jag att vi ska äta. 
Ciao, 
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback