Be the place that I call home

publicerad den 2009-02-21 kl 23:04:23 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hejsan,
Jag ska nog gå tillbaka till mitt gamla sätt att blogga. Jag trivs nog mer med det, och dessutom kan man skriva oavbrutet, man behöver inte byta rad och annat jobbigt.
Som jag sa förut så är den här lördagkvällen en riktig slappkväll. Det var det i och för sig igår också, fast då var jag hos Nea och slappade istället. Det var jätteskönt att bara vara där och snacka! Vi gjorde inte så mycket, satt mest i soffan och pratade. Eller Nea sov till sist i soffan tror jag. Hon sa att min röst var sövande. Det var ju roligt att höra.
Jag är fruktansvärt trött om man har i åtanke att jag inte har gjort så mycket idag. Jag var ute på dagen med mamma, pappa & Anton. Mamma & pappa åkte skridskor och jag gick runt på isen med Anton i pulka. Det var ganska mysigt faktiskt. Sen var jag som sagt på barnkalas som inte var det minsta roligt.
Just det! Melodifestivalen! Jag måste bara säga att det här var den sämsta deltävlingen hittils, tycker jag. Såhär tycker jag om varje bidrag;
Velvet: Låten var helt okej, men verkligen inte bra. Den var ganska slätstruken. Och dessutom, vi bor i landet Sverige. Man kan inte sjunga att man är drottning utan att svenska folket tycker att man är självgod.
Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox: Det här var ju bara riktigt skumt. Jag menar, vad tänker man med om man röstar på dom? 
Molly Sandén: Jag tycker att hon sjunger jättefint, super alltså, men hennes låt var ju riktigt dålig! Varför kan inte unga artister få bra låtar?! Det är som om bara för att dom är unga så måste dom få låtar som 10-åringar skulle kunna sjunga? Riktigt slätstruken!
E.M.D: Tonårstjej som jag är så är det ganska omöjligt att inte gilla E.M.D. Jag måste säga att det stack till i hjärtat när Molly Sandén fick krama dom. Men i alla fall, låten var väl ganska bra. En ganska typisk E.M.D-låt.
Mikael Rickfors: Han var coolast av alla! Jag fattar inte att han inte gick vidare! Jag menar, E.M.D, släng er i väggen! Han har så jäkla cool röst! 
Maja Gullstrand: Pinsamt. Det sämsta någonsing tror jag. Det tråkiga är att hennes röst är skitcool egentligen, men hon slösar bort den. 
Sofia: Hur kan man välja att sjunga på grekiska i den svenska uttagningen? Det är ju bara dumt. Hennes låt var faktiskt ganska bra, men det faktum att man inte fattar ett skit av vad hon sjunger förstör ju det hela lite. 
BWO: Jag har aldrig varit ett fan av BWO, men låten var helt okej. Jag hatar snubbens röst, nasal och hemsk! Det var en typisk BWO-låt. 
Jag tycker egentligen inte att någon borde ha gått vidare, ingen låt var tillräckligt bra. Jag ser med spänning fram emot nästa lördag då en av mina personliga sångförebilder är med; Sarah Dawn Finer! Det blir riktigt roligt! Andra som är med nästa vecka är; Agnes, Star Pilots, Susanne Alfvengren, Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng, Thorleifs, Next 3 och Malena Ernman. 
Nu ska jag faktiskt ta och stänga av datorn. Jag orkar inte sitta här och tråka längre. Jag går nog och lägger mig istället, så man får sova lite! 

Bästa låten för tillfället: Home - Sarah Dawn Finer

Love, 
Carro 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback