Depression på g

publicerad den 2009-02-15 kl 19:05:57 i kategorin Mina depressioner l Kommentera (3)

Hej,
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det.
Det känns som att jag klamrar mig fast vid mina böcker,
obenägen att leva i min egen värld.
Varför kan det inte vara så att det är den världen som är den sanna?
Måste min gråa värld vara den rätta?
Jag skriker efter någon annan värld än min egen. Jag vill bara komma bort från allt.

Hur ska jag förklara?
Jag citerar från ett tidigare blogginlägg.
"Varför känns allt så meningslöst?
Det spelar ingen roll vad jag gör, allt blir fel ändå.
 Varför kämpa och kämpa när man inte får ut något av det?
 Det känns som att jag går levande död på den här jorden.
Jag tittar men ser inte. Jag går men står stilla.
Alla färger flyter ihop till något onämnbart.
Det enda som håller mig vaken är musiken som jag fortfarande hör, lugnt och stilla, det är rytmen jag lever i.
 Är något av det här ens förståbart? Jag pratar och pratar, ändå är det ingen som förstår mig!
 Jag skriker och skriker, ändå är det ingen som hör.."

Hur kan det komma sig att jag är tillbaka på samma ställe som jag var för ett år sedan?
Det enda som skiljer sig är egentligen delen med musiken.
Istället är det böckerna jag flyr till.
Jag vet inte vad som händer med mig.
Jag ser ingen mening med något längre.
Jag vill bara att allt ska vara över.
Det värsta är att jag har ingen aning om varför,
varför jag känner som jag gör.
Jag förstår att människor i min närhet blir frustrerade på mig,
men jag har verkligen inget svar.

Jag har märkt att jag på senare tid har en fallenhet att bli intresserad av overkliga saker.
Låt mig försöka förklara.
Jag är inte längre intresserad av att läsa böcker om kvinnors liv när deras män är otrogna,
osv osv. Jag flyr hellre till en värld som inte är det minsta lik min egen.
Stardust är i stort sett den enda filmen jag tittar på.
Ni som inte har sett den får se den, jag orkar inte förklara.
Dom enda böckerna jag läser är Twilight-böckerna.
Om och om igen.
Jag försöker verkligen läsa om annat,
om saker som jag skulle ha tyckt varit intressant förut.
Det går inte.
Jag vill bara komma bort från min egen värld,
om det så bara är för några minuter.
Det är därför som jag har suttit framför datorn hela dagen och sagt att jag har pluggat.
Egentligen har jag suttit med "När jag hör din röst",
den svenska översättningen av "New Moon".

Nu blev det ganska mycket om böcker.
Det är bara för att det är ett sätt för mig och fly från verkligheten.
Det egentliga problemet är inte att jag inte kan läsa andra böcker,
utan att jag inte ser någon mening med något alls.
Jag avundas människor som har något i sin vardag att hålla fast vid.
Jag avundas till och med dom som går runt och är förälskade i någon som dom inte vågar prata med.
Jag avundas dom som har ett mål.

Det är svårt att ta sig någonstans om man inte vet vart man ska.
Om man inte har någon aning om vart man vill.
Hur ska man då kunna fortsätta gå?
Jag har ingen aning.

Peace,
Carro


Kommentarer
Postat av: EMELIE VON JORDGUBBE
Hej carro!

hoppas allt är bra med dig, låter inte riktigt så men allt kommer nog lösa dig ska du se.

har haft många säna perioder, var helt fast i twilight serien ett tag men har nu släppt det, vissat älskar dem fortfarande, men man kan inte leva genom en bok, du måste ut och göra något för dig.

Anförtro dig till dina vänner, mina är underbara och det gör allt i livet så mycket bättre, SÅ mycket bättre!!!

Jag lovar dig, stå poå dig =)

hoppas jag inte trampar på någon ömtå nu, känner bara igen mig lite i dina texter och kände för att säga något!

vi måste se snart, var jätte länge sedan!

Ha det bäst verkligen!!!!
2009-02-15 @ 19:47:43
URL: http://evef.blogg.se/
Postat av: EMELIE VON JORDGUBBE
sv: Jag förstår ;) Men bara för att det finns folk som har det sämre innebör inte det att du inte får känna som du gör!!!

åhh tack vad kul, har lite dålig uppdatering ibland, men men :P

ja vi måste ses <3
2009-02-15 @ 20:46:14
URL: http://evef.blogg.se/
Postat av: josefin
Älskade vännen, jag finns ALLTID här, det hoppas jag att du vet! Även om jag kanske inte alltid förstår så kommer jag att lyssna, oavsett om det är tre på natten. Du betyder jättemycket för mig gumman <3
2009-02-17 @ 18:40:59
URL: http://momentsofalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback