090708

publicerad den 2009-07-08 kl 23:54:04 i kategorin Shopping l Kommentera (0)

Hej! Jag har nu kommit hem från Pillans nya hus! Vi var där och kollade på P.S I love you. Huset är verkligen jättefint! Jag är riktigt avundsjuk. Pool har dom ju också. Och Pillan får ett eget litet hus...

Men i alla fall! Resan som skulle vara en "koppla-av-inte-göra-någonting-resa" blev en shoppingresa av mycket hög klass. Jag shoppade som aldrig förr! Eftersom att jag inte har någon kamera och inte hittar bilder på något av mina fynd på nätet så får jag helt enkelt bara berätta om mina köp. Inte så intressant kanske. Men men! Livet är inte alltid intressant!

Igår var vi i ett köpcentrum som jag inte kommer ihåg vad det hette. Det låg inte i Gävle i alla fall. Där storshoppade jag på Cubus! Jag har aldrig köpt något på Cubus förut så det var en nytt för mig. Jag fattar inte varför jag inte har kollat i den butiken förut? Dum är jag. Men i alla fall, jag köpte en T-shirt med väldigt skumt tryck på. Nästan lite batik-aktigt fast ändå inte. Den var lite skumt intressant. Realiserad var den också! Härligt! Jag köpte också en tröja som skriker 80-tal. Just det tvåfärgade och hur färgerna är uppdelade gör att man direkt tänker 80-tal. Även den på rea såklart. Och som många kanske vet så har jag letat efter gula kläder på sista tiden. Därför köpte jag en gul tjocktröja som också den skriker 80-tal. Fin är den i alla fall! Jag hittade också väldigt fina trosor! Det var 3 betala för 2 så då gjorde jag förstås det... När jag stod framme vid kassan så hade dom erbjudande om 2 nagellack för 35 kr, och det kunde jag ju inte motstå så ett svart och ett vitt nagellack blev mina också.

Idag shoppade vi i Gävle. Vi blev avsläppta där för att sedan ta bussen hem till Sthlm. Jag gillar Gävle! Det är mycket mer koncentrerat än i Sthlm. Gävle skulle vara perfekt om det var så att dom hade en Monkibutik. Det har dom inte. Men, tillbaka till shoppingen. På Indiska köpte jag en liten, supergullig necessär, trodde jag. Det visade sig vara 5 st, i varandra liksom. Man öppnade den ena och då var dom andra istoppade i den. Coolt! Jag fick alltså 5 st små necessärer för 59 kr. Det är en bra affär! Vidare till Åhléns bar det av. Där köpte jag min efterlängtade Ralph Lauren-parfym! Ralph Rocks heter den! Den var på rea! Överlycklig blev jag då! Sen gick vi in på Vero Moda för att hitta jeansleggings till Josse. Det hittade vi. Jag hittade också jeansjackan som jag har sett flera gånger men inte haft råd att köpa! Den var nu på rea! JAAAAAA! Jag älskar rea! Man skulle egentligen inte kalla den jacka, för det är mer en bolero, men ändå. Den är stentvättad och superfin.

Jag som bara skulle köpa en väska. Och det var bara om jag hittade en med blommigt, grovt tyg som jag har velat ha länge. Jag kom inte ens hem med en väska. Bara massa annat. Herregud vilken ångest jag hade när jag & Josse satt på bussen hem. Hur skulle jag förklara all den där shoppingen för mamma? Men det gick ganska bra måste jag säga! Jag visade allt för henne och i och med att det mesta som jag handlade var på rea så blev hon inte arg. Väldigt lättad blev jag då, hehe.

Nu blev det ett väldigt långt inlägg om tråkiga (enligt mig otroligt roliga) saker. Jag avslutar med att säga godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback