The grass is greener on the other side

publicerad den 2009-03-29 kl 22:19:24 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Hejsan,
Jag har faktiskt pluggat den här kvällen och fått lite skrivet på min uppsats i samhällskunskap. Jag är dock långt ifrån färdig och gläds därför åt att jag har samhällskunskap imorgon och kan skriva då. Dessutom har jag kompledigt från italienskan i och med att vi var på bio förra veckan. Då kan jag också åka hem och plugga. Det värsta är att jag vet att jag kommer få mer läxor imorgon som jag också kommer behöva ta itu med. Man kan aldrig bara fokusera på en sak, utan man måste alltid ha så många bollar i luften. Det är tur att det är påsklov om en vecka!
På tal om påsklov så ska ju jag och min familj till Åre och bo hos mammas arbetskompis och hennes familj i deras stora andelshus som dom har där uppe. Varken jag, pappa, Simon eller Anton hade träffat dom förut så dom var och fikade hos oss idag, eller alla utom systern som var hemma med feber. Jag tror att mamma sa att hon är 95a. Och snubben heter Simon, precis som min bror, och är 93a så jag antar att Simon & Simon kommer komma bra överens. Jag har alltså ingen att umgås med. Tur att jag har en uppsats i naturkunskap att skriva under lovet då....
Jag har haft lite roligt med en synonymsordlista när jag skriver min uppsats. Nu kommer jag skriva en liten, kort text som handlar om ingenting och sedan skriva om den med konstiga synonymer.

Jag åt en tallrik mat men gick sedan vidare. Min kompis åkte hem till Markus för att sova. Hon sa att hon inte var hungrig.

Jag dinerade ett måltidskärl proviant men spankulerade därnäst ytterligare. Min tjomme kuskade hem i riktning mot Markus med avseende på att sova. Hon yttrade sig om att hon ingalunda var svulten.

Hahaha! Jag har så dålig humor... Nu ska jag titta på Twilight lite.

Kärlek,
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback