090518

publicerad den 2009-05-18 kl 12:44:42 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Jag är hemma igen. När jag vaknade imorse hade jag ingen feber så jag gick upp med avsikten att vara i skolan hela dagen. Precis innan jag ska gå så kollar jag tempen igen, för jag känner att jag inte mår riktigt bra. Då har jag 38,8. 38,8! Jag som trodde att det var över nu! Tjena Lena. Jag fick ta en Ipren och ta mig iväg till skolan ändå. Jag träffade Nea förresten.

När jag satt på bussen kände det som att jag skulle spy. När jag gick från tvärbanan var det ännu värre, men när jag väl kom in i skolan så mådde jag inte lika illa längre. Jag hittade min svenskalärare och sa att jag hade skrivit ett tal men att jag inte kunde det eftersom att jag har skrivit det i natte, och att jag hade feber. Hon sa att jag kunde göra det nästa vecka, hon är så snäll! Direkt efter det hittade jag min samhällskunskapslärare och jag frågade henne om jag kunde få göra provet tidigare, vilket jag kunde. Jag satt därför och skrev provet med teater/musikettan medans min klass hade svenska. Jag hade gjort det lyckades jag hittade min engelskalärare som jag förklarade läget för också, och jag sa att jag gärna gjorde det muntliga nationella provet som jag hade missat veckan innan. Hon var tveksam för hon ville inte att jag skulle känna mig tvingad till att göra det när jag är sjuk (hur gulliga lärare får man ha?), men jag insisterade. Jag ville verkligen få sakerna ur vägen. Dessutom sa vi att jag skulle göra hör- och läsförståelseprovet nästa vecka också.

Jag har alltså gjort lite saker idag ändå, vilket känns bra. Sist jag kollade febern hade jag 38,6. Nu ska jag fixa lite med bloggen och sedan titta på Twilight. Älskar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback