090521

publicerad den 2009-05-21 kl 17:37:52 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Jag tror att min mamma har blivit tokig. Hon har fått för sig att vi ska äta pannkakstårta till middag. Igår föreslog hon pizza och idag pannkakstårta! Hon är helt galen.. Dock gör det inte mig något, jag menar, pannkakstårta är inte direkt något man säger nej till! : P

När jag ändå skriver om min mamma så var hon väldigt snäll idag. Innan hon åkte iväg för att handla mat så frågade hon mig om det var något speciellt som jag ville ha. Jag sa nej, för det var inget som "crossed my mind". Hon frågade då om jag inte ville ha en ny tidning. Jag svarade lite tveksamt: jaa, joo.. Kanske det.. Nya Glamour skulle inte vara helt fel... Då skrev hon upp det på sin inköpslista! Kan ni tänka er?! När jag ändå höll på så föreslog jag att hon skulle köpa fiskbullar, jag älskar fiskbullar men vi äter det aldrig. Jag tänkte att jag skulle kunna äta det till lunch någon dag framöver. När man är hemma blir det annars bara mackor eller sallad. Inte så kul varje dag. 

Nu när jag skrev om mat så kom jag på att jag måste ta mitt penicillin nu. Det är sista dagen idag i och med att jag äter det 3 gånger om dagen. Då blir det inte så många dagar. 

Måste också bara tipsa om en blogg som jag av misstag råkade klicka mig in på. Jag grät och grät när jag läste inläggen i kategorin När hjärtat inte orkar med. Bloggen skrivs av Matilda, hon skriver uttrycksfullt och hjärtskärande om saknaden efter sin bästa vän som dog i tsunamin, men även om hennes vardag som landsvägscyklist och hennes dröm om OS 2012. Läs den. Du kommer bli berörd. Det blev jag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback