090524

publicerad den 2009-05-24 kl 22:45:40 i kategorin Vanligt babbel l Kommentera (0)

Jag tar en paus ifrån talmemorerandet. Det gick inte så bra, fram tills för ungefär 15 min sedan. Jag bestämde mig för att mitt pluggsätt inte riktigt fungerande (sittandes framför datan & TV:n, samtidigt som jag sitter med talet), så jag satte mig på golvet i tvättstugan istället och helt plötsligt funkade det! Koncentrationen är verkligen allt. Nu känns det faktiskt ganska bra. Jag kommer nog fortfarande stå där framme och skaka imorgon, men sånt är livet. Jag måste ju göra det i alla fall. Jag har dessutom italienska imorgon, något som jag inte har varit på på 4 veckor. Det känns som att jag bara vill ge upp det ämnet helt. Det finns ingen chans att jag ens kommer få G. Men jag vet inte hur jag ska göra. Jag får prata med min lärare imorgon.

Jag tror att jag dessutom ska göra nationella i engelska imorgon, hör- och läsförståelse. På tal om det så måste jag skicka ett mejl till min lärare och framföra att jag kommer till skolan imorgon och att jag gärna gör nationella. Det känns som att jag vill göra det, jag vet att hon velar mellan VG och MVG, så jag har inget att förlora. Antingen bevisar jag att jag ska ha MVG, eller så bevisar jag att jag ska ha VG. Jag känner dock att jag verkligen vill göra provet, för annars vet hon ju inte vad jag kan.

Jag såg på Schoolsoft idag att på onsdag så ska vi på körutflykt hela dagen! Från 9.45 till 21.30! Vi ska tydligen till något ställe i Uppland och ha en liten konsert på kvällen i någon lokal kyrka. På fredag har vi tydligen friluftsdag också. Det kan jag inte säga att jag ser fram emot. Jag vet inte ens vad vi ska göra, men min feber är ju inte en så bra accessoar.

Nu ska jag ta mig en kopp te och en macka innan jag vandrar mot sängen. Jag ska se till att ha så mycket som möjligt färdigt tills imorgon för jag har tappat min speed på morgonen nu. Eller inte bara på morgonen, jag är allmänt långsam hela tiden. Så blir det efter 1 månads sovande. Men jag bloggar väl när jag kommer hem imorgon kanske!

Puss och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback